Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Vezetői hibák, ötletes javítás, jó tempó az M-Sport finn mérlege

 

Vezetői hibák, ötletes javítás, jó tempó az M-Sport finn mérlege

 

Nagy várakozásokkal érkezett az M-Sport a Finn Rally-ra. Új autójuk, a portugál versenyen bemutatott 2015-ös specifikációjú Fiesta WRC ütőképesnek tűnik, Ott Tanak remek eredményeket ért el vele, Elfyn Evans-nak ugyanakkor balszerencsésen alakultak az utóbbi viadalai. Az észt versenyző nyilvánvalóan azon volt, hogy folytassa jó sorozatát, a wales-i viszont a pechszéria megszakítására törekedett.

A csapat reményei azonban pénteken délelőtt hamar elszálltak, mindkét pilótájuk hibázott. Ezt követően lesántult autóval voltak kénytelenek teljesíteni a nap további részét, mely szerencsétlenségükre nem tartalmazott nap közbeni szervizlehetőséget.

Tanak, aki 2012 után most vett részt másodjára WRC autóval az északi viadalon, a harmadik, paijalai szakaszon túlkorrigált egy kanyart, az ívbelső kerék nekivágódott egy kőnek, az ütközéstől pedig megsérült a bal első lengéscsillapító. Az észt versenyzőnek a továbbiakban vissza kellett vennie, több mint három percet vesztett, és tízedikként zárta a napot, melynek végén csípősen megjegyezte, ostoba dolog volt a rendezők részéről a nap közbeni szerviz elhagyása. A következő reggel visszaállt Tanak, a szombati részeredmények szerint a harmadik leggyorsabb volt, a többiek gondjait is kihasználva feljött a negyedik helyre, vasárnap pedig ezen a helyen is intették le.

Az észt pilóta a szombati tempóját tekintve tehát bánkódhat az előző napi bakiján. „Nyilvánvalóan kicsit kiábrándító, mivel úgy gondolom, a dobogón lehettünk volna” – értékelt a futamot követően Tanak. „Nagyon sok pozitívumot tudunk azonban magunkkal vinni erről a hétvégéről. Miután annyi időt vesztesz, mint amennyit mi, nincs már kedved annyira a határon nyomni és nem igazán találod azt az édes érzést, ami a jó eredményeket hozza. Még ha nem is autóztunk a határon, az idők elég jók voltak, ami igazán bíztató a jövőre nézve. Egy fantasztikus rali ez, a teljesítmény egészét nézve pedig tudom, hogy megvan bennünk a potenciál, hogy a legjobb eredményekért küzdjünk jövőre.”

Evans-on a negyedik szakasz, a híres-hírhedt ouninpohjai gyorsasági fogott ki. A pilóta szélesen fordult egy balkanyarban, a jobb hátsó felfüggesztésével elkapott egy követ, amitől komolyan megrongálódott a futómű. Evans és navigátora, Daniel Barritt a kocsiban lévő szerszámkészletből kivéve egy villáskulcsot azt a törött lengőkar száraihoz erősítette, majd Tanakéknál is óvatosabban teljesítették a napot. Még így is csoda volt azonban, hogy a csaknem 90 gyorsasági kilométeren, valamint a köztes etapokon képesek voltak végigautózni. „Nem tudtam, hogy lehetséges-e hat szakaszt megtenni törött hátsó felfüggesztéssel, de kitartottunk” – mondta el Evans. Mindazonáltal tíz perc hátrányt szedtek össze, visszacsúsztak a huszadik pozícióba, ahonnan a következő két napon nyolc helyet tudtak előrejönni, miközben szombaton az ötödik leggyorsabbak voltak.

„Ha átgondoljuk, hogy mit érhetett volna el Ott és Elfyn ezen a hétvégén, természetesen kissé csalódottak lehetünk. Másrészről viszont fantasztikus látni, hogy mindkét autónk ott volt a verseny végi célban” – összegzett az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson. „Mindkét versenyzőnktől láttunk néhány nagyszerű időt a hétvége folyamán, ami igazán bátorító, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy nem vállaltak akkora kockázatot, mint az élmenők.”

Az M-Sport számára azonban figyelmeztető jelzés, hogy a Fiesta WRC utóbbi években tapasztalt generátorproblémáját nem sikerült kikúrálni még mindig, Robert Kubica ennek az egységnek a hibájából – no és a pénteki szervizlehetőség hiánya okán – volt kénytelen feladni a verseny első napját. Kubicának nem ez volt az egyetlen gondja, aznap délelőtt egy szenzorhiba miatt kétkerékhajtásúvá vált autója rögtön a reggeli első szakaszon. A lengyel ezt olyan áron tudta megoldani, hogy a továbbiakban nem volt kézifékje, de csütörtökön Tanaknak is akadtak gondjai a kézifékkel, illetve annak használatakor a hátsó differenciálmű leoldásával.

 

Andrew

 

2015. augusztus 11.