Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Egy apró hibán csúszott el Tanak

 

Egy apró hibán csúszott el Tanak

Abban a reményben kezdte meg Ott Tanak a Brit Rally-t, hogy dobogós helyekért tud csatázni, amit alátámasztott az utóbbi időben mutatott remek murvás formája, valamint hogy ezen a versenyen a legnagyobb a WRC-s tapasztalata.

Az M-Sport észt pilótája ennek ellenére nem volt képes felvenni az élmezőny tempóját a viadal első napján, és másfél perc lemaradással a hatodik helyen parkolta be a Ford Fiesta WRC-t a péntek esti parc fermébe. Tanaknak nem kedvezett a rajtpozíció – a vizes pályákon időveszteséget jelentett hátrébb futni –, az igazi hátráltató tényező viszont az „ambiciózus” beállítás volt, amit az autóhoz választottak. A lágy futómű nem hozta meg a kívánt hatást, Tanak nem találta a ritmust. „Kipróbáltunk egy új beállítást – megpróbáltunk valami mást erre a versenyre” – mondta el pénteken este a pilóta. „Nyilvánvaló, hogy nem igazán működött ez ma, úgyhogy vissza fogunk térni az alapbeállításokhoz holnap, és megnézzük, tudunk-e fejlődni a tempót illetően. Nem volt lehetséges a határon nyomni ma, de remélhetőleg meglesz erre a lehetőség holnap.”

A módosítás meghozta a kívánt hatást, Tanak nyert egy – rövid, nézőcsalogató – szakaszt is szombaton, az összetett értékelésben pedig előrelopakodott a negyedik pozícióba. Vasárnap nem lehetett más a célja, mint ennek megtartása, de az első szakaszon becsúszott egy apró hiba, ami súlyos következményekkel járt. „Nehéz elmagyarázni, mi is történt. Nem volt ez egy igazi kicsúszás. Csak egy kicsit csúszott le a bal kerék az ívről, és volt ott egy kő, ami eltörte a lengőkar felfogatását. Ennyire egyszerű volt – alig volt sérülés, de elég volt ahhoz, hogy véget vessen a versenyünknek” – mesélte a 28 esztendős versenyző.

„Így is sok a pozitívum, amit magammal tudok vinni ebből a szezonból. Szardíniától fogva mindig megvolt a tempónk ahhoz, hogy a dobogóért csatázzunk murván” – folytatta. „Nem mentek mindig a terv szerint a dolgok, de az első, gyártói csapatnál töltött évünkben bizonyítani akartuk, hogy megvan a sebességünk az élen való küzdelemhez.”

Tanaknak kedvezett a Portugáliában bevetett újfejlesztésű Ford Fiesta WRC, csapattársával, Elfyn Evans-szal ugyanakkor nem ez volt a helyzet. „Sajnos mikor megkaptuk az új autót, nem tudtam elég jól megbirkózni vele” – mondta el a Brit Rally-t a hatodik pozícióban befejező pilóta. Ez idáig tartott számomra, hogy kényelmesen érezzem magam murván, de azt is érzem, hogy egy nagy előrelépést tettünk, és jövőre is folytatni akarom ezt a fejlődést.”

Az M-Sport első embere, Malcolm Wilson a futamra vonatkozó rövid értékelés mellett már egy kicsit előre is tekintett. „Reménykedtünk benne, hogy a dobogóért küzdhetünk ezen a hétvégén, sajnos azonban nem ez volt a helyzet” – nyilatkozta a csapatvezető. „A hazai versenyünk sokban hasonlított a szezonunkra. Láthattunk jó sebességeket mind Elfyntől, mint Ott-tól, a folyamatosság azonban hiányzott sajnos, hogy a teljes hétvége folyamán fenntartsuk a tempót.

Ha nem lett volna a defektje az első napon, Elfyn egy erős negyedik helyet biztosíthatott volna be magának, újabb fejlődést láthattunk tőle murván. Ottnak a markában volt a negyedik hely, de szerencsétlen volt ma reggel – kissé szélesre futott, és megütött egy követ, ami véget vetett a versenyének.

Nem hoztam még döntést arról, hogy a következő szezonban ki fog nálunk vezetni. Azt tudom mondani, hogy időt fogok szánni arra, hogy kiértékeljek minden teljesítményt – Elfynét, Ottét és még néhány pilótáét –, hogy a lehető legerősebb pozícióban mehessünk 2016 felé.”

 

Andrew

 

2015. november 16.