Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Evans és Tanak osztozhat az M-Sport egyik ülésén

 

Evans és Tanak osztozhat az M-Sport egyik ülésén

Lehetséges, hogy Elfyn Evans és Ott Tanak is maradni fog az M-Sportnál a 2016-os szezonra, de osztozni fognak az egyik Ford Fiesta WRC-n.

A csapat vezetője, Malcolm Wilson most értékeli ki a versenyzőkkel kapcsolatos lehetőségeket a jövő évre vonatkozóan, és be is ismerte már, hogy vannak olyan nevek is a kalapban legalább az egyik autóra, akik a csapaton kívülről jönnének. Hozzátette, nem kell sietnie, hiszen a 2016-os rali világbajnokság szezonnyitójára, a Monte-Carlo Rallye-ra december 18-ig lehet leadni a nevezéseket.

„Várva a következő évet arra gondoltam velük kapcsolatban, hogy osztoznának egy autón, ez az egyik lehetőség” – idézte Wilsont az autosport.com. „Meddig tarthatjuk ezt fenn ugyanakkor? Át kell gondolnom a dolgokat.”

A két versenyző azt az instrukciót kapta a Brit Rally előtt, hogy a rajttól kezdve padlógázon menjen, Wilson azonban csalódott volt mind Evans, mind Tanak kezdeti sebességével. A wales-i pilóta ötödik helyen futott, amikor egy defekt miatt visszaesett a kilencedikre, ahonnan csak a hatodik pozícióig tudott előrejönni, míg Tanak a kilencedik helyről lépett előre egészen a negyedikig, ahonnan az utolsó nap reggelén elszenvedett balesete következtében kiesett.

„Mondtam mindkettejüknek, és már a spanyol verseny végétől fogva mondtam nekik, hogy nincs vesztenivaló, menjenek és mutassanak jó sebességet” – magyarázta Wilson. „Nem igazán számított, ha kicsúsznak, nagyszerű időket akartam csak látni. Ezt szem előtt tartva kicsit többre gondoltam. Jobb lett, de aztán csalódást keltő volt látni azt, hogy Ott befejezte a versenyt, miután némileg lecsúszott az ívről és megütött egy követ. Nagyon kicsi sérülés volt a kocsin, de… Nagy reményekkel mentünk Wales-be, hogy a dobogóért küzdhetünk, de nem így történt.”

Amikor megkérdezték Evans-ot, hogy eleget tett-e a Brit Rally-n azért, hogy megtartsa székét, a következőket válaszolta a pilóta: „Ez nem rajtam múlik. Ha figyelmen kívül hagyjuk a defektet, mi voltunk a legjobbak a Citroen és a Volkswagen után. A tavalyi évet megnézve tizenöt másodperccel bármelyik másik autót megelőzve fejezték be a szakaszokat, és elég világos, hogy a Citroen tett egy lépést. Úgy gondolom, volt két erős napom. Nem hinném, hogy rossz munkát végeztem. Kicsit lehangolt, hogy hatodik lettem, de ez az, ahol tartunk.”

Azok után, hogy kiderült, a Citroen Racing nem vesz részt a 2016-os küzdelmekben, valószínűsítni lehet, hogy a teljes programra vágyó Mads Ostberg bekopogtatott az M-Sport ajtaján, és korábbi munkaadójánál kap versenyzési lehetőséget 2016-ra.

 

Andrew

 

2015. november 21.