Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC RS WRC - Az M-Sport dobja Tanakot

 

Az M-Sport dobja Tanakot

Ott Tanaknak távoznia kell az M-Sporttól, 2016-ban azonban ugyancsak Forddal fog versenyezni az észt, mégpedig a DMACK színeiben, értesült az Autosport magazin.

Tanak várhatóan egy kétautós felállás részese lesz, Jari Ketomaa szerepel majd a csapattársaként.

A DMACK már régen világossá tette szándékát, hogy feljebb lépjen és WRC autókkal versenyezzen, ennek megfelelően Tanak és Ketomaa is Ford Fiesta WRC-t vezethetne, az azonban nem valószínű, hogy a 2016-os világbajnokság minden futamán rajthoz állnának.

A Tanakkal kapcsolatos hírt nem erősítette meg sem a DMACK, sem az M-Sport, ugyanakkor ez lehet az első lépése az M-Sport rali világbajnoki alakulatában végbemenő változásoknak.

A brit cég ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson megerősítette az Autosport magazinnak, hogy az elkövetkezendő napokban várhatóan már olyan helyzetben lesz, hogy megnevezze a 2016-os versenyzőit, hiszen a Monte-Carlo Rallye-t megelőző teszteket meg is kezdik a jövő héten.

Az évad vége után kritikus hangvételt ütött meg az M-Sport első embere Tanakra vonatkozóan, az észt médiának a következőket mondta el a szakvezető: „Eredmény szempontjából kevesebb volt ez, mint ami kielégítő lenne. Ott két legutolsó versenyen bekövetkezett két balesete nem helyezte őt erős pozícióba ahhoz, hogy a fő csapat részese lehessen a következő szezonban.”

Wilson aggodalma Tanak koncentrációs szintje. „Mindig fontos, hogy egy nyugodt pilótád legyen, Ottnak pedig volt egy saját trénere ebben a szezonban, de nyilvánvalóan van még dolga, hogy visszahozza a következetességet és ne csináljon ostoba hibákat. A koncentráció a nagy dolog – meg kell nézni, hogy Sebastien Ogier milyen koncentrációs szintet hoz, ö csupán egy hibát követett el idén. Ahhoz, hogy egy balesete legyen az embernek, amikor ilyen sebességgel vezet, mint ahogyan ő, mutatja, hogy abszolút koncentrált, és nem jár a fejében semmi más, mint az, hogy elvezesse a kocsit a szakasz egyik végéről a másikra.”

 

Az M-Sport fontolgatja a Citroenhez hasonló visszalépést

Miközben azon van az M-Sport, hogy véglegesítse a 2016-os rali világbajnoki terveit, Wilson elismerte, fontolgatja csapata, hogy követi a Citroen döntését, és nem teljesít teljes programot a következő szezonban. Ez azt is jelentené egyben, hogy a Volkswagen, valamint a Hyundai lenne csak az a két alakulat, aki nevez a gyártói világbajnokságra 2016-ban.

Wilson eddig mindig azt állította, hogy teljes szezont futna, most azonban azt mondta, hogy a tizennégy futamosra bővülő versenynaptár a ráadás kínai fordulóval, valamint a Citroen döntése elgondolkodtatta 2016-tal kapcsolatban.

„Meg tudom érteni, hogy miért teszi azt a Citroen, amit tesz” – árulta el. „Mondtam már korábban, hogy aggaszt engem a versenynaptár – nagyon-nagyon zsúfolt az az időszak, amikor teljes gázzal kell a 2017-es autón dolgoznunk. Hiba lenne azt mondani jelen pillanatban, hogy úgy döntöttünk, nem nevezünk gyártóként. A cél ott lenni mind a tizennégy fordulón. Nem hoztunk határozott döntést ezen a ponton, de buta hiba lenne nem megnézni azt az utat, amit a Citroen követ” – zárta gondolatait Wilson.

December 18. mind a 2016-os gyártói részvételre történő jelentkezés határideje, mind a Monte-Carlo Rallye végső nevezési dátuma.

 

Andrew

 

2015. november 25.