Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - Dobozokban élni

 

Dobozokban élni

A tengerentúli rali világbajnoki futamokon a csapatok szervizterületeinek struktúrája főként konténerekből áll össze.

A Mexikó Rally-ra történő utazás egy hosszú történet volt a Volkswagen Motorsport számára, főként annak a kilencven tonna felszerelésnek, amit tengeri úton szállítottak Közép-Amerikába. A nyolc darab tizenkét méter hosszú konténer, ami a csapat szervizparki struktúrájának vázát adja, február 3-án hagyta el Bremerhavent. A Mexikói-öbölben elterülő Veracruz kikötőjéből kamionnal folytatták útjukat a konténerek Leonba, a verseny központjába.

Az alakulat logisztikai vezetője, Lutz Meyer számára immár rutin tevékenység a teljes procedúra, új kihívások azonban mindig jelentkeznek. „Ezúttal a Svéd Rally dátuma volt ez, ami egy héttel későbbre került” – magyarázza Meyer. „Ez azt jelentette, hogy nem volt sok idő a felszereléseket légi szállítmányként Mexikóba küldeni.” Az előírások, mint például a 24 órás vámzárolás nem tette könnyebbé az időzítést. „Még így is a tervek szerint ment a dolog azonban.”

A nyolc konténer minden köbcentijét kihasználják. A több mint tizenkét méter hosszú acéldobozok egyikét konyhai felszereléssel látták el, egy másik pedig irodaként szolgál a csapat vezetőségének és a mérnököknek. Az alakulat új színezetébe öltöztetett konténerek maradéka a felszerelések tárolására szolgál. A pályabejárásra szolgáló négy Golf R szintén a tengeri úton szállításra kerülő egységekben foglal helyet.

„2014-gyel összehasonlítva számos részletben fejlődtünk” – árulja el Meyer. Ez magában foglalja egy új generátor beszerzését is. „Ez nem csak annyit jelent, hogy a továbbiakban nem a helyi szolgáltatókra bízzuk magunkat, de az európai biztonsági standardoknak megfelelően tudjuk felállítani a teljes áramszolgáltatásunkat is.”

Mexikó csupán az első állomása a Volkswagen Motorsport tengerentúli felszereléseinek a 2015-ös világkerülő túrán. A következő megálló az Argentin Rally lesz április vége felé, majd Ausztrália következik. Meyer szerint a felszerelés november közepénél előbb nem tér vissza Németországba.

A három Polo R WRC, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen autói nagyjából egy héttel a verseny előtt érkeztek meg Mexikóba a nagyjából húsztonnányi, légi úton küldött szállítmány részeként. A Volkswagen Motorsport a légi szállításra szolgáló szokásos konténereket használ. „Hannoverben leplombáljuk őket, a vám kezeli ezeket teljes egészében” – magyarázza a logisztikai vezető. Csupán akkor pakolják ki őket, amikor megérkeznek a célállomásra. Ezzel előzik meg, hogy a nagy értékű légi szállítmány megsérüljön az átrakásokkor.

Ugyanez az oka, amiért Meyer örül, hogy az Argentin Rally-t egy héttel elhalasztották. „Az eredeti dátummal nem lett volna lehetséges, hogy a szállítmányt tengeri úton, az Atlanti-óceánon keresztül továbbítsuk Veracruzból Buenos Aires-be. A tengeri szállítmányt a chilei Santiagóba kellett volna küldenünk a Csendes-óceánon keresztül.” Onnan kamionokkal mentek volna tovább az Andok vonulatain. „Az egy nagyon hepehupás túra, egy olyan, amit jobb a törékeny szállítmánnyal nem megtenni” – mondja Meyer.

 

Andrew

 

2015. március 20.