Műszaki adatok: Citroen DS3 RRC
A Citroen Racing hivatalosan is bemutatta a világbajnokságon sikeresen szereplő DS3 WRC privát versenyzőknek szánt RRC változatát.
Az újdonság a két egyéni és két gyártói világbajnoki címet bezsebelő DS3 WRC leszármazottja, megszületését azoknak a 2011-ben életbe lépő szabályoknak köszönheti, melyek megengedik, hogy a gyártók WRC modelljükből némi átalakítás után Regional Rally Car-t (RRC) építsenek. Ezek az autók folyamatosan veszik át a Szuper 2000-es járművek helyét, a WRC 2 (2012-ig SWRC), az Európa-bajnokság (ERC), a közel-keleti bajnokság (MERC), valamint a nemzeti bajnokságok küzdelmeiben is részt lehet venni velük.
A WRC és RRC modellek kinézetükben némiképpen különböznek egymástól, miután utóbbiak aerodinamikai kialakítására szigorúbb előírások vonatkoznak. Az első lökhárító levegőbeömlője kisebb, a hátsó spoilert pedig az S2000-es szabályok szerint kell megtervezni. A motorháztető alatt is találhatunk változásokat, az 1,6 literes direkt befecskendezéses motorra módosított lendkereket kell szerelni. A turbószűkítő átmérője 30 milliméter, szemben a WRC-kben található 33 milliméteressel. A maximális teljesítmény ennek megfelelően csökken, a Citroen DS3 RRC erőforrása 275 lóerőt képes produkálni. További jelentős változás a fékek terén figyelhető meg, az aszfalt specifikációnál a féktárcsák átmérője nem lehet nagyobb 350 milliméternél, szemben a WRC-kre szerelhető 355-ös méretű egységekkel, de vízhűtést sem szabad alkalmazni.
A módosításoktól eltekintve a DS3 RRC profitál testvérének minden erősségéből. A több ponton rögzített bukócsővel ellátott, megerősített karosszéria rendkívül biztonságos és rugalmas, az autó McPherson rendszerű futóműveken áll, melybe a Citroen Racing lengéscsillapítóit szerelik, az erőátvitelről hatfokozatú szekvenciális sebességváltó gondoskodik. A DS3 RRC-t, melynek fejlesztésére, valamint az aszfaltos és murvás tesztjeire a nyár folyamán került sor, immár elérhető leasing formájában a Citroen Racing Technologies-nél. Mérsékelt üzemeltetési költségei és sokoldalúsága a DS3 RRC-t a DS3 R3 és DS3 WRC közé pozícionálja.
A DS3 RRC versenykörülmények között Svájcban mutatkozik be a hétvégén a Rallye International du Valais-on, az autót Pieter Tsjoen vezeti.
Műszaki adatok
Motor: elöl keresztben elhelyezett, Citroën Racing 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, turbófeltöltés (az FIA által megszabott 30 mm-es szűkítővel ellátva), alumínium ötvözetű motorblokk és hengerfej, szíjhajtású DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Magneti Marelli SRP-HP motorfelügyelet, intercooler, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 82 mm
Löket: 75,5 mm
Hengerűrtartalom: 1595 cm3 (fordulatszám: 6000 1/min)
Teljesítmény: 275 LE
Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus első és hátsó differenciálmű
Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, négyutas állítható Citroen Racing lengéscsillapítók (kis- és nagysebességű berugózás és kirugózás), elöl-hátul stabilizátor
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 350 mm, murván 300 mm
Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő 300 mm
4 dugattyús féknyergek (aszfalton elöl vízhűtéses)
Utastérből állítható fékerő eloszlás
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: hidraulikus rásegítésű kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 8x18 collos OZ Racing felnik
Murva/hó: 7x15 collos OZ Racing felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria kompozit elemekkel, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret
Üzemanyagtartály: 75 literes térfogat
Méretek:
Hossz: 3948 mm
Szélesség: 1820 mm
Tengelytáv: 2461 mm
Nyomtáv: 1618 mm
Súly: 1200 kg (FIA minimum súly)
Andrew