Citroen C2 R2 Max
A Citroen innovativitással kapcsolatos elkötelezettsége az C2 R2 Max bevezetésével is tetten érhető. Az autó megfelel az FIA R csoportos előírásainak. Az autó a sikeres C2 R2 típus továbbfejlesztett változata, melyet 2008. február 1-én homologizálták. A fejlesztések során teljes mértékben kihasználták mindazon lehetőségeket, melyekre a szabályok lehetőséget adnak, ugyanakkor odafigyeltek a költségvetési szempontokra is. A változások az autó számos területét érintették, és tették a C2 R2 Max-ot egy még versenyképesebb csomaggá, mely nem csak az R2-es győzelmekért szállhat csatába, de képes felvenni a versenyt az eggyel nagyobb kategória autóival is.
Az új, versenyképes C2 R2 Max az R2-es kategória sikereire vágyó versenyzőket célozza meg. A Citroen újdonsága annak a C2 R2-nek a továbbfejlesztés, ami a teljesítmény-ár-vezetési élmény szempontjából az elmúlt három évben már hatalmas sikert aratott a fiatal versenyzők körében. A C2 R2 Max szorosan illik a Citroen által képviselt filozófiához. Az autó jobbkormányos kivitelben is elérhető.
Nagyobb teljesítmény
Az erőforrás terén a módosított szívócsőnek és levegőszűrőnek, az új kipufogórendszernek, valamint az átalakított vezérlésnek köszönhetően nagyobb a teljesítmény és a forgatónyomaték.
Javított felfüggesztés
Különös figyelem fordult az állítható futóműre, ami kulcsfontosságú terület a teljesítmény fokozásában. A hátsó lengéscsillapítók hasonlóak a Szuper 1600-as változathoz, míg az új, innovatív első lengéscsillapítók precízebb irányítást tesznek lehetővé, ugyanakkor megbízhatóbbak is.
Állítható hátsó felfüggesztés
A hátsó felfüggesztés paraméterei módosíthatók a tengelycsonkok segítségével, a kerékdőlés és az összetartás állítható.
Hatékonyabb fékek
Az új, nagyobb ventillációval rendelkező belső hűtésű első féktárcsa, valamint az új kétdugattyús féknyereggel ellátott új hátsó féktárcsa jelentősen hozzájárul az autó megállításához. A fékpedál hatékonysága is javult a fékrásegítő kiiktatásával.
Hidraulikus kormányrásegítés
Az merevebb egység pontosabb visszajelzést ad a vezetőnek és nagyfokú megbízhatósággal rendelkezik.
Műszaki adatok
Motor: TU5JP4S típusjelű 1,6 literes, soros szívómotor, szíjhajtású, dupla vezérműtengelyes vezérlés, mechanikus szelepemelők, könnyített lendkerék, Magneti Marelli benzinbefecskendezés, elektronikus, 52 mm átmérőjű pillangószelep
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 78,7 mm
Löket: 82 mm
Hengerűrtartalom: 1596 ccm
Teljesítmény: 190 LE (fordulatszám: 7750 1/min)
Forgatónyomaték: 175 Nm (fordulatszám: 5500 1/min)
Maximális fordulatszám: 8400 1/min
Literteljesítmény: 118,75 LE/liter
Tengelykapcsoló: egytárcsás Cerametallic; átmérő: 184 mm
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, ZF mechanikus, lamellás differenciálmű, megerősített féltengelyek
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Merev hátsó híd. Háromutas állítható lengéscsillapítók (kis- és nagysebességű berugózás, kirugózás és hidraulikus ütközésgátló)
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, méret aszfalton 302x26 mm, murván 283x26 mm, 4 dugattyús féknyergek
Hátul: 280x8 mm-es tömör féktárcsák, 2 dugattyús féknyergek, állítható fékhatás
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: hidraulikus rásegítésű kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 6,5x16 collos felnik
Murva: 6x15 collos felnik
Gumik: BFGoodrich
Aszfalt: 17/60 R16
Murva: 15/64 R15
Karosszéria: önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 3666 mm
Szélesség: 1659 mm
Tengelytáv: 2315 mm
Nyomtáv elöl: 1495 mm
Nyomtáv hátul: 1468 mm
Súly: 1030 kg (FIA minimum súly)
Súlyeloszlás (elöl/hátul): 63/37 %
A Citroen C2 R2 Max eredményei:
Országos Rallye Bajnokság – 2WD Kupa bajnok:
2014: Baracskai Zsolt
Andrew