Fiat Abarth 500 R3T
Az Abarth 2009-ben, az 51. Sanremo Rallye-n mutatta be legújabb gyöngyszemét. Az új Abarth 500 R3T egy 2010-ben indított rali trophy-hoz is a nevét adja.
Az Abarth több mint harminc évvel első sorozatának elindítása után tér vissza a márkakupák világába. Egészen pontosan 1977-ben tartották az első Autobianchi A112 Abarth Bajnokságot, melyet a Fiat Uno, az Uno Turbo, a Cinquecento, a Seicento, a Punto Kit és Super 1600, a Stilo, és Panda Kit sorozat követett.
Az Abarth 500 raliváltozatát abba az R3T kategóriába sorolják, melyben maximum 1600 köbcentiméteres turbófeltöltéses motorral szerelt járművek szerepelhetnek. A kérdéses kategória a jövő, mivel kitűnő kompromisszuma a teljesítménynek és költséghatékonyságnak. Ideális privát versenyzők és fiatal tehetségek számára, akik igazi versenyautóval szeretnék megmutatni képességeiket és kitűnő teljesítményre képesek bármilyen szinten.
Az Abarth 500 raliváltozatának erőforrása az 1368 köbcentiméteres, Garrett GT 1446 fix geometriájú turbóval feltöltött erőforrás, mely 180 lóerős (132 kilowatt) teljesítményt ad le.
A sebességváltó 6 fokozatú, szekvenciális kapcsolású, melyhez önzáró differenciálmű, kéttárcsás kuplung és speciális féltengelyek kapcsolódnak.
Nagy figyelmet fordítottak az állítható futóműre, melyet az egyes versenyzők stílusához lehet szabni. Állíthatóak a versenyzésre fejlesztett lengéscsillapítók, a futómű paraméterei és a koaxiális rugókkal módosítható az autó magassága.
A 7x17 collos, aszfaltos burkolatra való OZ felnikre 19/62-17 méretű gumikat szerelnek.
Mind a négy kereket Brembo tárcsafékek lassítják, elöl a féktárcsák hűtöttek, a féknyereg négydugattyús. A hátsó fékek fékerőszabályozóval ellátottak, a tárcsák tömörek. A fékerőelosztás állítható a tengelyek között, a kézifék hidraulikus.
Az Abarth 500 karosszériájába speciális, hegesztett bukócsőrendszert szereltek, abba minden kötelező biztonsági felszerelés bekerült, köztük az FIA által jóváhagyott kagylóülések és hatpontos biztonsági övek.
A kocsi önsúlya a kategóriára vonatkozó előírások szerint a lehető legalacsonyabb, versenyzők nélkül 1080 kilogramm.
Nagy gondossággal tervezték meg a részleteket is, kezdve a hagyományokat őrző dekorációval, folytatva a gyönyörűen díszített belső térrel és kezelőeszközökkel.
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres turbófeltöltéses motor, hengerenként 4 szelep, Garrett GT 1446 fix geometriájú turbófeltöltő, 29 mm-es turbószűkítő
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 1368 ccm
Teljesítmény: 180 LE (fordulatszám: 5500 1/min)
Forgatónyomaték: 300 Nm (fordulatszám: 3000 1/min)
Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic kuplung; átmérő: 184 mm
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, önzáró differenciálmű, speciális féltengelyek
Felfüggesztés: McPherson felfüggesztés állítható lengéscsillapítókkal és koaxiális rugókkal elöl. Multilink lengőkaros hátsó felfüggesztés állítható lengéscsillapítókkal
Fékek:
Elöl: Brembo négydugattyús, radiális féknyergek (dugattyúk mérete: M4x40), Brembo belső hűtésű féktárcsák, méret: 295x28 mm
Hátul: egydugattyús féknyergek (dugattyú átmérője: 36 mm), tömör féktárcsák, méret: 240x11 mm
Verseny fékbetétek
Hidraulikus kézifék
Állítható fékerőelosztás a tengelyek között, hátul fékerőszabályzó
Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű
Kerekek: 7x17 collos felnik
Gumik: 19/62-17 gumik
Karosszéria: önhordó acélkarosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, az FIA által jóváhagyott kagylóülések, hatpontos biztonsági övek
Méretek:
Hossz: 3657 mm
Szélesség: 1627 mm
Tengelytáv: 2300 mm
Súly: 1080 kg (FIA minimum súly)
Andrew