Ford Fiesta R5 2000cc
Az M-Sport bemutatta új raliautóját, a Ford Fiesta R5 2000cc-t, aminek első bevetésére a 2015-ös New England Forest Rally-n kerül sor, miután a cég együttműködik Ken Block csapatával, a Hoonigan Racinggel, valamint a Team O’Neillel.
A Ford Fiesta R5 2000cc a nagy piaci sikereket elkönyvelő Fiesta R5 egy evolúciója, amiből a világ harminc országába több mint százhúsz darabot értékesítettek már. A kétliteres motor egy új egység, azt az M-Sport a legutolsó generációs Ford EcoBoost technológia alkalmazásával házon belül fejlesztett. A cég az újdonsággal olyan piacokat, főként Amerikát és Kínát célozza meg, ahol nincs szükség homologizációra.
A 34 milliméteres turbószűkítővel szerelt erőforrásnak nagyobb a teljesítménye és a forgatónyomatéka, mint a Ford Fiesta RS WRC-jé, mindezt úgy, hogy az autó költségei a WRC költségeinek felére rúgnak csupán. A kocsi a WRC-től kölcsönözte a hátsó szárnyat, ami növeli a leszorítóerőt hátul és javítja a stabilitást nagy sebességeknél. Az autó többi része, a karosszéria, a felfüggesztés és az elektromos rendszer maradt a Fiesta R5-é, mely egységek bizonyították már, hogy képesek jelentősen nagyobb teljesítménnyel és forgatónyomatékkal is megbirkózni, miközben gazdaságosan legyárthatók és karbantarthatóak maradnak.
Műszaki adatok
Motor: M-Sport fejlesztésű 2 literes EcoBoost turbófeltöltéses motor, 34 mm-es turbószűkítő
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 2000 ccm
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev mechanikus első és hátsó differenciálmű, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul, háromutas állítható, külső tartályos Reiger lengéscsillapítók, univerzális kialakítású, gépi megmunkálású alumínium kerékagyak, elöl-hátul stabilizátor, megerősített lengőkarok
Fékek:
Aszfalt (első-hátsó): 355x32 mm-es belső hűtésű féktárcsák, 4 dugattyús AP Racing kovácsolt féknyergek
Murva (első-hátsó): 300x28 mm-es belső hűtésű féktárcsák, 4 dugattyús AP Racing kovácsolt féknyergek
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Murva: 7x15 collos felnik
Aszfalt: 8x18 collos felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, az FIA R5-ös szabályainak megfelelő M-Sport biztonsági bukókeret, WRC hátsó szárny, FIA 8862 ülések, hatpontos, HANS kompatibilis biztonsági övek, minden irányba állítható AP Racing pedálbox, Life Racing kijelző
Üzemanyagtartály: ATL üzemanyagtartály középre beépítve, 80 literes térfogat
Méretek:
Szélesség: 1820 mm
Súly: 1230 kg
Andrew