A Ford első Szuper 2000-es autója
A Szuper 2000-es szabályok megjelenése után nem sokkal, 2007-ben készült a Ford első S2000-es versenyautója Ausztráliában, a Pirtek Rally Team vezetésével. Az alapot az ötödik generációs Fiesta adta, a fejlesztők a Szuper 1600-as autó karosszériáját használták fel az új, FIA előírásoknak megfelelő gép megépítéséhez. A kocsi rövid idő, mindössze 14 hét alatt elkészült. Első szezonja nem alakult szerencsésen, majd a főszponzor elhagyta a csapatot. A projektet a Ford sem támogatta, így az MK5-ös Fiesta S2000 nem kapott FIA homologizációt.
Műszaki adatok
Homologizáció: nincsen
Motor: soros, 4 hengeres, 2 literes szívómotor, DOHC vezérlés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 1998 ccm
Teljesítmény: 280 LE (fordulatszám: 8250 1/min)
Maximális fordulatszám: 8500 1/min
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl, Chapman rendszerű felfüggesztés hátul
Fékek:
Elöl: 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Hátul: 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Murva: 15 collos felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 3924 mm
Szélesség: 1800 mm
Magasság: 1460 (murva specifikáció)
Tengelytáv: 2500 mm
Súly: aszfalt: 1150 kg; murva: 1200 kg (FIA minimum súly)
Andrew