MG ZR S2000
Az MG Szuper 2000-es autóját a korábban a Hyundai WRC programját felügyelő brit cég, az MSD építette meg. Történt mindez azután, hogy a kínai Nanjing Motors megvásárolta az MG-t, és úgy gondolta, a legjobban az autósporttal tudná járműveit reklámozni. A fejlesztés egy éves munkát követően 2007 nyarán fejeződött be. A karosszéria szélessége elérte a szabályok szerinti maximumot, az 1,8 métert. A kategóriában szokásos, kétliteres motor alapját az MG egy 1400 köbcentiméteres motorblokkja adta, az erőátvitelről az Xtrac rendszere gondoskodott.
Az MSD által vonzó alternatívaként kínált MG ZR S2000 csupán néhány nemzetközi versenyen vett részt, a teszteken problémamentesen üzemelő kocsi több ízben is megadta magát, számottevő eredményt nem ért el.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2007.08.01.
Motor: 4 hengeres, 2 literes szívómotor, DOHC vezérlés, benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 82,5 mm
Löket: 93,3 mm
Hengerűrtartalom: 1995 ccm
Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 8500 1/min)
Maximális fordulatszám: 8500 1/min
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Xtrac 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul, Exe-TC háromutas állítható lengéscsillapítók hidraulikus ütközésgátlóval
Fékek:
Aszfalt (első): 355 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Aszfalt (hátsó): 295 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Murva (első-hátsó): 295 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Murva: 15 collos felnik
Aszfalt: 18 collos felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, egyedi, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 4011 mm
Szélesség: 1800 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Súly: aszfalt: 1150 kg; murva: 1200 kg (FIA minimum súly)
Andrew