Aston Martin Rally GT
A független csapatok szállhatnak versenybe a világ legexkluzívabb raliautójával, az Aston Martin Rally GT-vel. Az új autót az Aston Martin Racing fejlesztette a Prodrive és az Aston Martin közötti partnerkapcsolatnak nyomán.
A Rally GT az Aston Martin V8 Vantage-en alapul, de a Prodrive alapos átalakításokat eszközölt rajta. Az autósport specialista cég az Aston Martin DBR9-essel a nemzetközi sportautó versenyeken összegyűjtött tapasztalatát és a több mint húsz éves ralisport ismereteit vegyítette az új kocsi megalkotásakor. A fejlesztési program részeként a Rally GT rajthoz állt a francia bajnokság három futamán, bemutatkozó versenyén, a Lyon-Charbonniers Rally-n a GT osztály második helyét szerezte meg.
Mint ahogyan a DBR9, a Rally GT is a standard autó karosszériáját kapja, a torziós merevség növelése és a biztonság érdekében ebbe építik be a Prodrive tervezte bukócsövet. A motor a standard, a teljesen acélötvözetű 4,3 literes utcai erőforráson alapul, de tuningoltak rajta, hogy a ralisport kívánalmainak megfelelően rugalmasabb legyen és jobban reagáljon.
A Rally GT felfüggesztésében megmaradtak az utcai változat lengőkarjai, de az új, versenycélú Eibach rugókat és háromutas Exe-TC lengéscsillapítókat kapott. Az normál erőátvitelt is megtartották a raliváltozatban, de elérhető egy hatfokozatú, rövid áttételezésű, egyenes fogazású, speciálisan a Rally GT számára fejlesztett sebességváltó is.
Az Aston Martin Racing korlátozott számú Rally GT gyártását tervezi, az első példányok a 2006-os év végétől elérhetőek.
Műszaki adatok
Motor: elöl hosszában elhelyezett V elrendezésű, nyolchengeres, 32 szelepes szívómotor, ötvözött acél motorblokk, ötvözött acél hengerfej, benzinbefecskendezés, versenykipufogó, katalizátor
Hengerek száma: 8
Szelepek száma: 32
Hengerűrtartalom: 4300 cm3
Teljesítmény: kb. 420 LE
Forgatónyomaték: kb. 410 Nm
Tengelykapcsoló: AP Racing kuplung
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, transaxle elrendezésű, 6 fokozatú (opcionálisan rövid áttételezésű, egyenes fogazású) sebességváltó, korlátozott zárású differenciálmű
Felfüggesztés: elöl-hátul háromutas Exe-TC lengéscsillapítók, Eibach rugók
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő 355 mm
Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő 330 mm
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Elöl: 18x8,5 collos felnik
Hátul: 18x9,5 collos felnik
Méretek:
Hossz: 4382 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl: 1568 mm
Nyomtáv hátul: 1562 mm
Andrew