Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - Tesztelési aggályok a Michelin új murvagumijával

 

Tesztelési aggályok a Michelin új murvagumijával

 

A rali világbajnokság soron következő futamára, a Finn Rally-ra készülő csapatok számára korlátozott számban áll rendelkezésre a versenyt megelőző teszteken a Michelin új abroncsa, az LTX Force.

A WRC autókkal futó csapatokat ellátó francia cég most használta ki jokerlehetőségét, és veti be murván az LTX Force gumit, majd később új aszfaltos abroncsát is. Előbbi a skandináv viadalon mutatkozik be.

Az utolsó tengerentúli verseny, az Ausztrál Rally szállítási határidői és a Le Mans-i 24 Órás verseny miatt a tesztekre allokált új gumik mennyisége kevesebb, mint amit a csapatok reméltek. A Ford Fiesta RS WRC-kkel jövő héten tesztelő M-Sport például mindössze harminchat abroncsot kap az ötnapos próbára.

„Arra fogunk koncentrálni, hogy Mikko Hirvonennek egy jó futómű beállítása legyen az új gumikkal” – mondta el George Black, az M-Sport gumimérnöke. „Ez egy megfelelő alapbeállítást kell, hogy adjon Elfyn Evans-nek és Robert Kubicának is, ugyanakkor nekik lehet, hogy csak négy újfajta gumi jut a teszten.”

Az S4-es lágy keverék várhatóan jobban fog passzolni a finn szakaszok egyenletes útfelületéhez, a keményebb H4 pedig akkor lesz használható, ha az időjárás meleg lesz és az út felszínén nyomvályúk keletkeznek a gyorsasági szakaszok első teljesítése során.

Black arról is beszélt, hogy az S4 túl lágynak is bizonyulhat Finnországban, mivel azt a Michelin egyúttal a novemberben tartandó Brit Rally-ra is szánja, amikor is az időjárás hűvösebb és az utak sarasak.

„Komoly oda-vissza munkát kell végeznünk a korábbi gumival együtt, hogy jó összehasonlítást végezhessünk. Nem egy könnyű helyzet ez, amiben vagyunk. Lehet, hogy az új lágy összetétel jól teljesít Finnországban, de ez az egyik olyan dolog, amit nem tudunk” – mondta Black.

A Michelin úgy véli, az új 15 collos gumik megtartják az utoljára a világbajnokság lengyel fordulóján használt Latitude Cross abroncsok szilárdságát és kopási mutatóit, ugyanakkor jobb tapadással fognak rendelkezni.

„Az új Michelin LTX Force S4 és H4 átfogó tesztprogramon esett át, ez a verseny pedig egy esély arra, hogy megmutassa a potenciálját és hogy partnereinknek azt a fajta magabiztosságot adja, melyre a célba éréshez szükségük van” – nyilatkozta Jacques Morelli, a Michelin raliprogramjának vezetője.

 

Forrás: www.wrc.com

 

Andrew

 

2014. július 16.