Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - A Michelin lecseréli murvagumiját

 

A Michelin lecseréli murvagumiját


A rali világbajnokságon részt vevő gyártói csapatok hivatalos gumibeszállítója, a Michelin bejelentette, hogy a Finn Rally-ra megváltoztatja murvagumijának specifikációját, egyúttal figyelmeztette az alakulatokat, hogy a versenyt megelőző tesztekre korlátozott számban tudja csak biztosítani az új, LTX Force típusú abroncsokat.

A változtatásokat azért eszközölte a francia gyár, hogy felülkerekedjen a jelenlegi murvagumijuk belső felén tapasztalt nagymértékű gumikopáson, melyet a lágy keverék használata során tapasztaltak. A probléma leginkább a tavalyi finn, valamint az idei portugál és argentin versenyen jelentkezett, és a mintázat belső részét érintette, nem pedig a teljes futófelületet.

A Michelin murván jelenleg használatos abroncskonstrukcióját, a Latitude Cross-t a 2013-as szezon kezdetétől használja, melyet a defekttűrést szem előtt tartva terveztek meg. A vertikális merevség javult, de ez oda vezetett, hogy a futófelület belső éle túlmelegedésre hajlamos. A kemény keveréknél a probléma nem volt számottevő jelentőségű.

Az LTX Force típus kemény és lágy változata is új, némileg lágyabb konstrukcióval fog rendelkezni. A kemény változat ugyanabból a keverékből készül, mint a korábbi, a lágy viszont puhább összetételű, amivel az abroncs megfelelőbb lesz az év végi Brit Rally-ra. Az újdonság mintázata nem változik.

George Black, az M-Sport gumimérnöke elmondta, a gumikra vonatkozó jokerlehetőséget tradicionálisan augusztus végén, a finn viadal után szokták kihasználni a gyártók, felkészülve a szezon hátralévő részében, hűvösebb körülmények között megrendezésre kerülő versenyekre. A változások általában a gumiösszetételeket szokták érinteni. Ezt a nagyobb mértékű módosítást a jelenlegi gumi konstrukciós problémája tette szükségessé a Finn Rally előtt. Mind a murva-, mind az aszfaltgumikra egy jokerlehetőség áll rendelkezésre a szezon folyamán a gyártók számára. A szabályok szerint a kemény és lágy változatok felépítésének és mintázatának meg kell egyezniük, csak a gumiösszetételben lehet különbség az adott felületre szánt abroncsoknál.

Azt még nem tudni konkrétan, hogy a Michelin által végrehajtott módosítás milyen változtatásokat tesz szükségessé az autók futóművében. Black erről a következőket mondta el: „Számíthatunk arra, hogy módosítanunk kell a lengéscsillapítók beállításain, de lehet, hogy a rugókon is. Amit eddig tudunk, hogy az új gumiknak flexibilisebb a konstrukciója, ennek megfelelően valószínűleg az autókat kissé merevebbé kell tenni. A legnagyobb bizonytalanságunk azonban az, hogy mi lesz, amikor lágyabb összetételű lágy abroncsokkal fogunk menni Finnországban ahhoz képest, amit a múltban használtunk. Ezt még nem tudni, a helyzet aggodalomra ad okot.”

Az M-Sport a mai napon kezdte meg a Finn Rally felkészülési tesztjeit, melyre összesen harminchat új típusú abroncs áll rendelkezésére.

 

Andrew

 

2014. július 21.