Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - Sikeresen mutatkozott be a Michelin LTX Force

 

Sikeresen mutatkozott be a Michelin LTX Force

 

A Michelin új, lágy keverékű LTX Force S4-es murvagumija sikerrel teljesítette első, finnországi megmérettetését. A WRC-s és WRC 2-es párosok által használt – a győzelmet mindkét értékelésben megszerző – abroncs bizonyította tartósságát, szilárdságát és teljesítményét is.

„Az itteni gyors szakaszok, főként a hosszú egyenesek nagy terhelést helyeztek a belső vállakra, ezeken épült fel jelentős hőhatás” – magyarázta a Michelin Motorsport technikai igazgatója, Nicolas Goubert. „Az volt a célunk, hogy anélkül csökkentsük a kopást, hogy rontanánk az új gumi szilárdságát vagy versenyképességét.

Két évvel ezelőtt, éppen a 2012-es Finn Rally után kezdtünk el dolgozni rajta. A rali világbajnokság szabályai kizárják, hogy minden egyes ralira külön megoldásokat fejlesszünk. Abroncsainknak számos különböző versenyt kell lefedniük. A ’lágy’ gumi esetében például a Finn Rally-t a Brit Rally-val lehet összekapcsolni.”

A Michelin Motorsport vegyésze és mérnöke, a finn versenyen jelen lévő Nathalie és Thierry az LTX Force fejlesztésébe 2013-ban kapcsolódtak be. „A teszteket most tavasszal kezdtük az Egyesült Királyságban, hogy biztosak legyünk abban, hogy azok a gondolatok, melyek alapvetően Finnországra szóltak, Wales-ben is ugyanúgy működnek-e. Ezután az új gumi fejlesztését a nagyon gyors szakaszokat szem előtt tartva folytattuk.

Az S4-es (lágy keverék) és H4-es (kemény keverék) változatú Michelin LTX Force új konstrukcióval rendelkezik, ami segít a talajjal érintkező felület növelésében, ezzel is minimalizálva a hőterhelést, így a gumikopást is. A lágy típus ezen felül új keverékből is készül, ez jobban megbirkózik a hőhatásokkal, ugyanakkor ugyanazt a magasfokú tapadást biztosítja.

A pilóták már a Finn Rally előtti teszteken dicsérték az új abroncsot, és magán a futamon is elégedetten nyilatkoztak róluk. „Az LTX Force egy nagyon fontos lépést jelent a gumikopás és a teljesítmény terén” – mondta el a viadalt megnyerő Jari-Matti Latvala. „A gond az, hogy minden versenyző Michelin gumikon fut. Magunknak szeretnénk tudni ezt!” – tette hozzá viccesen.

A hétvége szakaszidői érdekes mutatóval szolgáltak az újdonság szemszögéből. A Jukojarvi (15. és 20. gyorsasági) és a Surkee (16. és 21. gyorsasági) nevű szakaszokon az első körben 0,4, a másodikban 0,3 másodperccel voltak jobbak az idők kilométerenként, mint 2013-ban. A 21,93 kilométeres tizenötödik különpróbán 10,9 szekundummal autózott jobb időt a szakaszgyőztes, mint tavaly, ez fél másodperces javulás kilométerenként.

„Ez egy jelentős evolúció azóta, mióta visszatértünk a rali világbajnokságba, a sportágban meglévő tapasztalatunknak volt ez köszönhető” – jegyezte meg Nicolas Goubert. „A Deutschland Rallye-ra is lesz egy új gumink – a PILOT Sport FW (Full Wet) – és a Francia Rallye-ra is, név szerint a PILOT Sport H4 (kemény) és a PILOT Sport S4 (lágy).”

A teljesen új aszfaltos termékcsalád új konstrukcióval, gumikeverékekkel és mintázattal fog rendelkezni, a kemény változatnál a tartósság, a lágynál a tapadás növelését tartja szem előtt a Michelin.

 

Andrew

 

2014. augusztus 8.