Hírek: Michelin - Franciaországban mutatkoznak be a Michelin új gumijai
Franciaországban mutatkoznak be a Michelin új gumijai
A Francia Rallye jelenti a Michelin továbbfejlesztett PILOT Sport aszfaltabroncsainak versenykörülmények között történő bemutatkozását.
A futamon minden World Rally Car-os alakulat az új gumival fog futni, mely két keménységgel érhető el, az S4-es (lágy) nedves és hűvösebb körülményekre, míg a H4-es (kemény) száraz, melegebb feltételekre való. Mindkettő új mintázattal és átalakított konstrukcióval rendelkezik, utóbbi módosításnak köszönhetően fél kilogrammal csökkent a gumi súlya.
A wrc.com egy videót is készített az abroncsról, melyben Kris Meeke, Jari-Matti Latvala és Sebastien Ogier is értékelik az újdonságokat, miután tesztelték őket.
A videó itt található!
Ahogyan az idei évi bajnokság második aszfaltos versenyéhez közelítünk, a csapatoknak és a versenyzőknek egy új dologgal kell szembenézniük, mivel a rali világbajnokság hivatalos gumibeszállítója, a Michelin bemutatta vadonatúj aszfaltabroncsát. Ez a nyugdíjba vonuló PILOT Sportot helyettesíti majd, ami a különböző aszfaltos változatokban volt jelen a 2011-es szezon eleje óta, mióta a Michelin belépett a világbajnokságba.
Amíg a kivonuló gumira kevés panasz volt, az egyedüli gyenge pontját az esős teljesítménye jelentette. Ez egy olyan probléma volt, amit a csapatok jeleztek a Michelin felé, a gumigyártó pedig gyorsan intézkedett, hogy a legjobb megoldással álljon elő.
Az eredmény ez: a teljesen új PILOT Sport. Az FIA szabályai kimondják, hogy a guminak lehet kemény és lágy keverékű változata, de az egyes változatok mintázatának pontosan ugyanolyanoknak kell lennie. És ebben van a titok. Az új gumi kevésbé hasonlít a slickre, több barázdát valamint hornyot tartalmaz a jobb nedves tapadás érdekében. A Michelin állítása szerint jó teljesítménykompromisszumot fog fenntartani a száraz körülmények között is.
Franciaországban fogják ezt először rali világbajnoki futamon használni. A vadonatúj gumi nagy feladat a csapatok számára, nem csak a beállításokat érinti, de a versenyzők miatt is, mivel ez ad visszacsatolást az út és az autó kapcsolatáról.
A csapatok ugyan külön folytatták le a futam előtti az előzetes gumitesztelési programjukat, a kezdeti visszajelzések jórészt pozitívak.
Kris Meeke:
„A Michelint mindig is az különbözteti meg, hogy a fejlesztésekre törekszik. A szabály azonban egyetlen gumit engedélyez csak minden körülményre. Oké, van jokergumink az igazi monszun feltételekre, de ha csak nedves, ez az új gumi jobban fog teljesíteni, mint a korábbi.”
Jari-Matti Latvala:
„Teszteltük a gumit és nagyon jól melegszik fel. A gumi nagyon-nagyon gyorsan felmelegszik. Egy kicsit többet mozog, összehasonlítva a régivel. Én mindig nagyon elégedett voltam a Michelinnel, azzal, amit csinálnak. Odafigyelnek a versenyzőkre, a gumit a versenyzőknek akarják csinálni. Ez egy fantasztikus megközelítés.”
Meg tud felelni az új gumi a nyomásnak az első világbajnoki futamán? Egy ember biztosan ezt reméli, mégpedig Sebastien Ogier, aki úton van második világbajnoki címe felé.
Sebastien Ogier:
„Úgy gondolom, a francia körülmények között jól kell dolgoznia. Legalábbis tudjuk, hogy ez a gumi jobban teljesít nedves körülmények között, és úgy is gondolom, hogy jobb lesz.”
Andrew
2014. október 3.