Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - Utcai technológia az új PILOT Sport abroncsban

 

Utcai technológia az új PILOT Sport abroncsban

 

Az LTX Force murvás abroncs finnországi bemutatkozása után a Michelin új aszfaltos gumit vetett be a Francia Rallye-n, a PILOT Sport H4-es és S4-es változatát. Az újdonságok oldalfalai a Velvet Technologiával készültek.

A H4-es – kemény – és az S4-es – lágy – aszfaltgumik megújult konstrukcióval és új mintázattal rendelkeznek, melynek inspirációja a PILOT Sport Cup 2-es abroncsból ered.

A gumigyártó nagyteljesítményű gumijainak termékpalettáján a csúcson elhelyezkedő, utcai alkalmazású Michelin PILOT Sport Cup 2 tartalmazza mindazokat a legutolsó fejlesztéseket, melyek a Michelin Technológiai Központjából származnak. Ez magában foglalja a kétkomponensű futófelületet, ami a kitűnő tapadást szolgálja, a Track Longevity 2.0-t a hosszabb élettartam elérése céljából és a mélyebb mintázatot az aquaplaning hajlam mérséklésére.

A 2013-as Frankfurti Motor Show-n bemutatott PILOT Sport Cup 2, a Michelin Total Performance megközelítésének, azaz összteljesítmény központú gondolkodásnak az ékes példája. Ilyen gumikat szerelnek a Mercedes SLS AMG Black Series-re, a nürburgringi körrekorder Porsche 918 Spyderre és a Ferrari Speciale-re is.

Az új PILOT Sport H4-es és S4-es raliabroncsok számos, az utcai gumiknál alkalmazott technológiát felhasználnak, hogy biztosíthassák a rali világbajnokságon részt vevő versenyzők számára a Michelin Total Performance koncepció eredményeit, a teljesítményt, a tartósságot, a következetességet, a sokoldalúságot és a biztonságot. Futófelületük feltűnő hasonlóságot mutat az utcai gumikéval, oldalfaluk pedig a Velvet Technológiával készül. Ez a velvet textúra, a Michelin által levédett szabadalom gyümölcse, ez biztosítja a határhoz közeli állapotban a megfelelő érzetet a versenyző számára.

Az új H4 és S4 kezelhetősége sokkal progresszívebb, mint az elődeié volt, ami mindenképpen egy figyelemre méltó pozitív tulajdonság azokon az aszfaltos szakaszokon, melyek a második teljesítés során általában elég piszkosakká válnak. A mintázat három hosszanti árkot is tartalmaz, a nagy mintaaránynak köszönhetően javult a tapadás a nyirkos és nedves körülmények között. Végül, de nem utolsósorban egy szett gumi két kilogrammal kisebb súlyt nyom a mérlegen, mint a korábbi H2/S2-es változatok.

Nem ez az első alkalom, hogy egy cég az sorozatgyártás technológiáját használja a versenypályákon. 1987-ban Miki Biasion Pirelli P-Zero utcai abroncsokkal futott a Sanremo Rallye esős szakaszain és nyerte meg a versenyt. Az FIA álalt biztosított jokerlehetőség hatálya alatt homologizált és az először Franciaországban bevetett, az utcai technológiával rendelkező Michelin PILOT Sport H4-es és S4-es gumitól nagyobb tapadást vártak nedves körülmények között, úgy, hogy ez ne legyen hatással a száraz körülmények között mutatott teljesítményre, illetve tartósságra.

A futam változatos körülmények között zajlott, így a versenyzőknek, csapatoknak és a Michelinnek volt lehetősége tapasztalatokat szerezni. Bár a pilóták általános benyomása szerint jobban mozog az új abroncsokkal a kocsi száraz körülmények között, nedves úton pedig valamivel nagyobb alulkormányozottságot tapasztaltak, a vasárnap reggeli nyirkos felületű pályákon bizonyítottak a gumik. „Mint ahogyan minden új gumi esetén, kicsit módosítani kell a vezetési stílust. Számomra nagyon jó érzés volt ezzel menni. Úgy gondolom, nagyobb tartománya van ennek a guminak. Nedves körülmények között jobb, mint az előző, úgyhogy számomra ez egy jobb csomag összességében” – mondta el a Citroen DS3 WRC-t hajtó Kris Meeke. „Több vizet és sarat tud eltakarítani, a nyirkos és a száraz körülmények esetén meglévő kockázatokat is átfedi. Talán nem annyira jó a csontszáraz feltételek között, mint ami pénteken és szombaton volt, de ha bevezetnénk a valódi slick gumikat, mint amik az 1980-as években voltak, azoknál is időre lenne szükség, hogy hozzászokjunk” – értékelt Meeke.

A versenyt megnyerő Latvala azt mondta, más volt az abronccsal kapcsolatos érzése, hozzá kellett szoknia. „Úgy gondolom, versenyképesek az új gumik, főként a nedves és vizes körülmények között, a szakaszidők ténylegesen jobbak lettek, mint amilyenek a korábbi gumikkal voltak. Szárazon hozzá kellett állítani a vezetési stílusomat, mivel úgy tűnt, az autó többet ’mozog’ a kemény kanyarvételek során” – nyilatkozta a Volkswagen Polót vezető finn.

A hyundai-os Dani Sordo kezdeti érzései nem voltak pozitívak: „Nehéz volt az alkalmazkodás, mivel többet ’mozogtak’, mint a korábbi gumik. A H4-es kopással szembeni ellenállásával kapcsolatban is voltak aggályaim. Ahogyan azonban haladt a verseny, kezdtem megérteni, hogyan dolgoznak az új gumik és rájöttem, a kopásuk nagyon egyenletes.”

 

Andrew

 

2014. október 12.