Hírek: Michelin - Gumik minden felületre
Gumik minden felületre
A rali világbajnokság versenyzői a boldogulásuk érdekében különféle gumiabroncsokat használhatnak a pályaviszonyoktól függően. Az alábbiakban egy áttekintés látható a Michelin egyes gumitípusairól.
LTX Force
Felület: murva
A rali világbajnokság futamait alkotó leggyakoribb felület a murva. A Michelin LTX Force a tizenhárom futamból kilencen kerül fel az autókra. A murvás utakon sokszor laza kavics vagy éles, hegyes kövek találhatóak. Az ezen a felületen alkalmazandó gumiknak emiatt különösen ellenállónak kell lenniük. A Michelin által fejlesztett LTX Force-nak nagyon mély a mintázata.
Ezek az abroncsok két különböző gumikeverékkel elérhetőek. A keményebb változat főként a száraz körülmények között és a különösen kemény felületeken zajló versenyeken, például Mexikóban, Portugáliában és Ausztráliában alkalmazandó. A lágyabb abroncsot ott használják, ahol alacsonyabb a hőmérséklet és ahol az utak nyirkosak vagy sarasak, ahogyan Wales-ben, Argentínában vagy Finnországban is.
PILOT Sport
Felület: aszfalt
A virtuálisan mintázatmentes PILOT Sportot az aszfaltfutamokon használják. Az aszfaltos felületek nagy tapadást biztosítanak száraz körülmények között, de amikor nedvesek, nagyon csúszóssá válhatnak. A kihívás emiatt ennek az abroncsnak az esetén az, hogy a minimális kopást a maximális tapadással kombinálják.
Mint ahogyan a murvás gumik esetében is, a Michelin ezeknél is egy keményebb és egy lágyabb keveréket kínál a száraz, illetve a nedves körülményekre. Ezen kívül a versenyzők a „teljesen nedves” gumit is használhatják a nagy esőzések alkalmával, ugyanis ezt az abroncsot kizárólag a nedves körülményekre tervezték mélyebb mintázattal.
A harmadik gumikeveréket, a szuperlágyat csakis a Monte-Carlo Rallye-n lehet választani, ahol alacsony a hőmérséklet.
PILOT Alpin
Felület: aszfalt/hó
A téligumi kizárólag a Monte-Carlo Rallye-n kerülhet a versenyautókra. Ez azért van, mert ez az abroncs alkalmas az aszfaltra és a Franciaországban, a Maritime Alps-on januárban mindennapos változékony téli körülményekre is.
PILOT Alpin szögekkel
Felület: hó
A Michelin a szöges PILOT Sport Alpint kifejezetten a Monte-Carlo Rallye-ra fejlesztette ki. A nagy minták mellett szögek is kiállnak a téligumi futófelületéből. A kerekenként kétszáz darab acél szög mindegyike 15 milliméter hosszú, ennek köszönhető a lehető legjobb tapadás a havas aszfaltutakon.
X-Ice North
Felület: hó és jég
A szöges X-Ice North-ot kizárólag a Svéd Rally-n használják. Ezt a téli gumit kifejezetten arra fejlesztették, hogy a kemény, fagyott havon és jégen menjenek velük. Ennek a különleges abroncsnak nem kevesebb, mint -25 Celsius fokos hideggel és a nagy sebességekkel is meg kell birkóznia.
Míg a minták a laza havat lökik ki magukból, a gumiból 6,5 milliméterre kiálló 384 szög a jeges felületbe kapaszkodik bele, hogy az optimum tapadást érhesse el a gumi.
Andrew
2015. január 19.