Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - A monte-carlói gumilottó

 

A monte-carlói gumilottó

 

Ha a gumiválasztásról van szó, a Monte-Carlo Rallye-t lottónak nevezik sokan. Az azonban már kevésbé köztudott, hogy a rali világbajnoki futamokat egy sorshúzás előzi meg.

2008-ban történt, hogy az FIA bevezette a futamok előtti „lottót”, a rendszer pedig akkor is megmaradt, amikor a Michelin 2011-ben visszatért a sorozatba. A best-of-rally-live.com járt utána, hogy hogyan is működik ez.

A prioritásos versenyzők rendelkezésére álló gumikat egyedi vonalkódokkal látják el, aztán „lotokba” sorolják azokat. A 2015-ös Monte-Carlo Rallye-n 82 abroncsos (8 darab kemény aszfaltgumi, 16 darab lágy aszfaltgumi, 24 szuperlágy aszfaltgumi, 10 hógumi szögek nélkül, 24 hógumi szögekkel) allokáció illeti minden egyes WRC-s legénységet. Ezekből a verseny során 34-et használhatnak fel.

A 82 darabos „lotokat” véletlenszerűen kapják meg a versenyzők az FIA képviselőjének jelenlétében. Ez általában kedden történik, de az idénynyitó esetében hétfőn került erre sor. Sebastien Ogier például a 6-os számú lotot kapta, míg az 1-es csapattársához, Andreas Mikkelsenhez került.

Hosszú időn keresztül, egészen a tavalyi év végéig négy további abroncsot is járt a versenyzőknek a shakedown-ra, idén azonban a verseny előtti hivatalos teszten használt gumik nem számítanak már bele a teljes allokációba. Ennek eredményeként a Michelin további négy – azaz összesen húsz – abroncsot kellett, hogy vigyen a helyszínre párosonként. A francia gyár 2708 gumit szállított Monte-Carlóba a hét elején, majd csütörtökön újabb adag érkezett a WRC 2-es és a junior résztvevők részére.

 

Andrew

 

2015. január 23.