Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - Új WRC 2-es Michelin abroncsok

 

Új WRC 2-es Michelin abroncsok

A rali világbajnokság WRC 2-es sorozatában részt vevő, Michelin gumit használó versenyzők a Lengyel Rally-tól fogva két új murvás abronccsal javíthatnak teljesítményükön. Ezek a Latitude Cross S80 és a Latitude Cross H90 gumik, az előbbi a lágy, az utóbbi pedig a kemény keverékű változat.

Az idei az eddigi legizgalmasabb WRC 2-es szezon, a Portugál Rally-tól kezdődően 20-30 páros verseng ebben a kategóriában futamonként. A bajnokság az RC2-es kocsik, azaz az R5-ös, az RRC, az S2000-es és az N4-es autók számára nyitott, abban a Skoda gyári programmal van jelen, de négy gumigyártó is érintett.

A Michelin a 2011-es rali világbajnoki visszatérése óta ugyanazokat a gumikat biztosította a WRC autóval versenyző párosoknak és a legfőbb kiegészítő kategóriának is, így az abroncsok ugyanazokon az evolúciókon mentek keresztül. A 2014-es szezon közepétől az RC1-es masinákra, azaz a WRC-kre és az RC2-es autókra is az LTX Force S4-es és az LTX Force H4-es szerelték, előbbi a lágyabb, utóbbi a keményebb változat.

Az egyre kiélezettebb WRC 2-es csatákra reagálva és azért, hogy a kategória kevésbé nagy teljesítményű autóinak karakterisztikájához igazítsa a gumijait, a Michelin úgy döntött, hogy különleges termékeket fejleszt. A tesztprogram 2014 első negyedévében kezdődött, a tesztelésben és a jóváhagyási folyamatban számos pilóta vett részt.

Az új Michelin Latitude Cross S80-as (lágy) és H90-es (kemény) gumik a Lengyel Rally-n mutatkoztak be. A Mazuri-tavak térségének sima felületű pályáin a lágyabb keverékű volt az elsődleges gumiabroncs. Ennek keveréke azonos az S4-esével, a szerkezete azonban teljesen más, oldalfalai sokkal flexibilisebbek, a gumiabroncs jelentősen könnyebb, így extra teljesítményt biztosít.

A Latitude Cross H90 ugyanakkor Ausztráliában és Spanyolországban lesz elsődleges opció. Ennek keveréke lágyabb, mint a H4-esé, de a legvégső megoldás anélkül versenyképesebb, hogy a konzisztenciájával kapcsolatban aggályok merülhetnének fel. Az S80 és a H90 keveréke közötti különbség kisebb, mint az S4 és a H4 közötti.

Az új gumiabroncsokat eredetileg Finnországban vetette volna be a francia gyártó először, végül úgy döntöttek, hogy már a lengyel viadalra elérhetővé teszik WRC 2-es partnereik, köztük Nasser Al-Attiyah, Pontus Tidemand, Esapekka Lappi és Stephane Lefebvre számára.

A Michelin más újdonságokkal is készül a WRC 2-es indulók számára, azokat a közeljövőben mutatják be.

 

Andrew

 

2015. július 4.