Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - Abroncsmaraton

 

Abroncsmaraton

A 2015-ös Brit Rally szervezői hét szakaszt, összesen 109 kilométert iktattak programba versenyük szombati napján kerékcsere lehetőség nélkül, ami példa nélküli a rali világbajnokságon az utóbbi időben. Egészen a 2002-es Safari Rally-ig kell visszamenni, hogy olyan versenyt találjunk, ahol ennél is hosszabb távot kellet megtenniük az indulóknak ugyanazzal a gumiszettel.

A brit viadal második napján ez a 109 kilométeres szekció tízzel több volt, mint amivel a 2012-es Argentin Rally rendelkezett, pedig a rali világbajnokság újkori történetének az volt a leghosszabb távú versenye.

Az FIA szabályai normális esetben nem engedélyezik a nyolcvan kilométernél nagyobb versenytávot két kerékcsere lehetőség között, a brit szervezők azonban engedélyt kapott ennek figyelmen kívül hagyására, hogy hét szakaszt tarthassanak egymásutánban és próbára tehessék a versenyzők és versenytechnikák állóképességét.

A Michelin ezen a viadalon a puhább keverékű abroncsát jelölte elsődlegesnek, az LTX Force S4-nek komoly kihívásokkal kellett így szembenéznie. Eső esetén a wales-i pályákat általában vékony, csúszós sárréteg fedi, száraz időben azonban igencsak viseletessé válhatnak a puhább gumik az éles kövektől. Ezúttal előbbi körülmény várta a mezőnyt.

A szövetség szabályai kimondják, hogy mindössze egyetlen fajta murvás gumiabroncsot biztosíthatnak a beszállítók a teljes szezon során, ezt két keverékkel kínálhatják. Az abroncsoknak emiatt sokoldalúnak, következetesnek és elég erősnek is kell lenniük, hogy a teljesítmény, a tartósság és a defektállóság tekintetében is megfeleljenek a kihívásoknak, és az argentin hegyekben, a sima, hullámvasútszerű finn utakon és az Észak-Wales-ben novemberben tapasztalható körülmények között is jól teljesítsenek.

2014-es bevezetése óta a Michelin LTX Force S4-nek, a francia gyártó murvára való puhább termékének számos alkalma volt, hogy igazolja a Michelin Total Performace, azaz „teljes teljesítmény” szlogent. Mexikóban például, ahol a H4-es azaz a keményebb keverék volt az elsődleges, Sebastien Ogier az alternatív S4-et választotta a negyvennégy kilométeres El Chocolate szakaszra annak ellenére, hogy 30 foknál is magasabb volt a hőmérséklet. A francia versenyző a legjobb időt futotta.

Lengyelországban, ahol a talaj hőmérséklete meghaladta az 50 fokot is, az LTX Force S4 volt az elsődleges választási lehetőség a Michelin partnerei számára. Nem sokkal ezt követően Jari-Matti Latvala új sebességrekordot állított fel a lágy keverékű gumival, a finn 125,4 kilométer/órás átlagot repesztett hazai versenyének egyik szakaszán.

 

Andrew

 

2015. november 30.