Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - A Michelin és a ralisport

 

A Michelin és a ralisport

A Michelin a kezdetektől, azaz 1973 óta részese a rali világbajnokságnak. Az Alpine-Renault-val rögtön elhódították a címet, és negyven évvel később, ma is a sportág csúcsán vannak, negyvennyolc világbajnoki cím fűződik a francia gumigyártó nevéhez. A világbajnokság manapság nyílt versengést enged az abroncsot biztosító cégek között, az élmenők azonban egyaránt a Michelin termékeit használják. A best-of-rallylive.com a cég motorsport részlegének igazgatójával, Pascal-Couasnonnal beszélgetett a 2016-os idény kezdetén arról, hogy mekkora értékkel bír ma számukra a ralisport.

- Negyvenhárom éve része a Michelin a világbajnokságnak. Még ma is koherens a sportág a Michelin átfogó céljaival?

- Igen, teljes mértékben. Meg kell érteni, hogy a Michelin azért van az autósportban, hogy tanuljon és hogy új koncepciókat fejlesszen és próbáljon ki. Minden szakág, amiben aktívak vagyunk, valami különlegesre tanít meg minket. Amikor Le Mans-ban és a hosszútávú világbajnokságon versenyzünk, arról tanulunk, hogy hogyan biztosítsunk konzisztens teljesítményt és tartósságot. Amikor a Formula E-ben vagyunk, arról tanulunk, hogy hogyan kombináljuk az energiahatékonyságot a nagy tapadással, a ralisportban pedig arról tanulunk, hogy hogyan fejlesszünk kemény, erős gumikat. Az FIA munkája miatt is folytatjuk a részvételünket a rali világbajnokságon, mivel olyan technikai szabályokat fektettek le, melyek nagyon érdekes kihívásokat jelentenek számunkra: ilyen az, hogy a versenyzők rendelkezésére álló gumiallokáció maximalizálva van minden futamon, vagy hogy egyetlen mintázatot kell használni nagyon széles feltételek között. Amit tanulunk, következésképpen nagyon hasznos azon abroncsok számára, amit a te és az én autómra szerelnek.

- Egy átmeneti év ez a rali világbajnokság csapatai és autói számára. Egy átmeneti év ez a Michelinnek is?

- Nyilvánvalóan. A World Rally Car-ok egy új generációja lesz a következő szezonban, úgyhogy biztosnak kell lennünk abban, hogy képesek vagyunk versenyképes gumikat biztosítani ezen újgenerációs masinák számára. Megkezdődött már a tesztelés, a Michelin pedig természetesen szerves része ennek a folyamatnak. Egy elég nagy változás lesz ez a nagyobb teljesítményű autókkal és a módosított aero csomaggal, úgyhogy egy igazi kihívás ez. De megismétlem, boldogok vagyunk, mivel az új kihívások azt jelentik, hogy még mélyebb megértéssel kell rendelkezned. Új koncepcióid vannak, melyeknek bizonyítnia kell, és ismét, ez hasznos azon abroncsok számára, melyek a tömeggyártású piacon vannak jelen.

- A Michelin a rali világbajnokságon az iparág legnagyobb gyártóival dolgozik együtt: a PSA-val, azaz a Peugeot-val és a Citroennel, a Hyundai-jal, a Volkswagennel, valamint hamarosan a Toyotával. Fontosak ezek az együttműködések is a részvételetek részeként?

- Természetesen! Nem csak szponzorok vagyunk vagy egy termék beszállítója. Nagyon szoros kapcsolatot alakítottunk ki mindezekkel a cégekkel. A versengésnek ezen a rendkívül magas szintjén az egyetlen útja annak, hogy teljesítményt biztosíthass az, hogy egy nyitott és bizalmi kapcsolatot létesítesz, ami csak akkor létezik, amikor valódi partnerek vagytok. És amikor a Michelin partnere a világ autósportjában ezeknek a fő autógyáraknak, az azt jelenti, hogy a Michelin vállalatként is partner, ez pedig értékes a Csoport minden része számára!

 

Andrew

 

2016. február 19.