Nem visszakoznak a durva felületű versenyektől a csapatok
A rali világbajnokság olasz versenye tradicionálisan a legdurvább felületű viadal a sorozat jelenlegi állomásait tekintve. A gyári csapatok ugyanakkor, úgy tűnik, mégsem bánják ezt.
Egy World Rally Car volánja mögé pattanni minden ralirajongó álma. Amennyiben azonban extrém izgalmakat akar kapni valaki arról az érzésről, hogy milyen is a versenyzés egy ilyen autóval, a virtuális valóság korlátlan lehetőségeket kínál.
A turbófeltöltéses raliautók anti-lag rendszere (anti-lag system, azaz ALS) egy olyan motorvezérlési módszer, ami a turbólyukat hivatott minimalizálni.
A kommunikáció tisztasága rendkívül fontos a pilóta és a navigátor között, egy félrehallott itinerinformáció katasztrófát eredményezhet a raliversenyek gyorsasági szakaszain. Az évek során a versenygépekben lévő átbeszélők fejlesztéseken estek át, de a raliautókban jelen lévő nagy zaj még ezzel együtt is megnehezíti a kommunikációt.
A B csoportos raliautók betiltását követően a Nemzetközi Automobil Szövetség a turbószűkítőként ismert eszközt vetette be, hogy korlátozza a turbófeltöltéses motorok maximális teljesítményét.
A turbófeltöltők évtizedekkel ezelőtt jelentek meg a ralisportban, és ahogyan az évek telnek, a motorból kiáramló kipufogógáz újbóli felhasználásának művészete oda vezetett, hogy a World Rally Car-oknak nagyon kifinomult a feltöltése ma már.
Egy raliautó esetében ugyan nem egy fő faktor, de a gyorsasági szakaszokon küzdő masinák aerodinamikai teljesítményére is gondos figyelmet kell szentelni.