Get Adobe Flash player

Hírek: Drive DMACK Fiesta Trophy - Új autó és hat forduló a Drive DMACK Fiesta Trophy-n

 

Új autó és hat forduló a Drive DMACK Fiesta Trophy-n

A sikeres induló szezont követően a Drive DMACK Fiesta Trophy 2015-ben is kiírásra kerül. A DMACK gumigyár valamint a raliautókat építő és üzemeltető M-Sport által istápolt sorozat a világ minden részéről várja ismét csak a feltörekvő versenyzőket, akik a ralisport legnagyobb díjáért küzdhetnek a rali világbajnokság öt fordulóján kiírt futamokon.

A népszerű sorozat a tavalyihoz hasonló formátumot követ, a szerencsés kiválasztottak ugyanakkor teljesen új Ford Fiesta R2-esekkel szállhatnak csatába, amiket környezetbarátabb háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses EcoBoost motorok fognak hajtani. A kocsi az Autosport International Show-n került bemutatásra.

A Fiestákat az M-Sport készíti fel és üzemelteti, azok a DMACK legújabb gumijaival lesznek szerelve – ez a csomag megbízhatónak és rendkívül versenyképesnek is bizonyult a 2014-es szezon folyamán. Az előző évi öt futam alkotja idén is a versenynaptárat, a portugál, lengyel és finn murvás versenyeket az aszfaltos német követi, majd a vegyes felületű spanyol viadalon zárul a sorozat. Az izgalmak fokozása érdekében az utolsó viadal, a Katalán Rally két fordulónak fog számítani, azon tehát duplán lehet pontokat szerezni. A bajnoki értékelésbe az öt legjobb eredmény számít majd bele, de a szakaszgyőzelmekért is jár egy-egy pont.

A 115 ezer angol fontos árral (2014-ben 100 ezer font volt a költség) a Drive DMACK Fiesta Trophy különösen költséghatékony és a legmegfizethetőbb lehetősége marad továbbra is a feltörekvő pilótáknak, hogy a nagyvilág szakaszain mutassák meg tehetségüket. A nevezési díj magában foglalja az autóbérlést is, a pályabejárást viszont nem, csakúgy, mint a bajnokság által használt fenntartható GEM üzemanyag költségét sem. Az üzemanyag literenkénti ára kevesebb, mint két font, ami jóval kedvezőbb, mint más sorozat üzemanyagköltségei. A Trophy-t a karrierjüket szem előtt tartó, fejlődő pilótáknak szánják, nincsen korhatár, a szervezők úgy vélik, hogy a formátum nagyszámú legénység érdeklődését kelti fel mind Európában, mind a tengerentúlon, megnyitva a lehetőséget arra, hogy a sportág legmagasabb szintjére jussanak be.

A versenyzők komoly nyereményért, egy teljes, hétfutamos WRC 2-es szezonért küzdhetnek 2016-ra, ez a legnagyobb díj, amit a rali világában kínálnak.

A jelentkezéseket már fogadja az M-Sport, nagyjából tizenhat hely lesz elérhető várhatóan. A résztvevők előzetes kiválasztására február 27-én kerül sor, a jelentkezéseket azonban egészen április 17-ig várják.

„A tavalyi Trophy hatalmas siker volt, és az érdeklődés, ami eddig beérkezett, azt mutatja, hogy 2015 sem lesz ez másként. Az új evolúció, az egyliteres Ford Fiesta R2 egy fantasztikus platformot fog biztosítani a résztvevőknek arra, hogy megmutassák képességeiket, én pedig azt várom, hogy még több tehetség bukkanjon fel” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója.

„A Trophy formátuma versenyképesnek és népszerűnek bizonyult, az idei évben bevezetésre kerülő változtatások pedig azt fogják biztosítani, hogy ez maradjon a rali világbajnokságon történő versenyzés legmegfizethetőbb módja. A DMACK az autósport számára biztosított megfizethető gumikkal mindig is arra fókuszált, hogy a költséghatékony versenyzést segítse, a 2014-es év során pedig láthattunk néhány nagyszerű összetettbeli eredményt is. A hatalmas díjazás és az alacsony költségű platform kétségtelenül még nagyobb érdekességet eredményez ebben az évben”  - nyilatkozta a DMACK igazgatója, Dick Cormack.

 

Andrew

 

2015. január 8.