Get Adobe Flash player

Hírek: Drive DMACK Fiesta Trophy - Folytatódik a Drive DMACK Fiesta Trophy

 

Folytatódik a Drive DMACK Fiesta Trophy

Bejelentésre kerültek az utóbbi években a ralisport legnagyobb díjazását kínáló Drive DMACK Fiesta Trophy jövő évi részletei. A sorozatra, mely 2016-ban immár harmadik alkalommal kerül kiírásra, meg is nyitották a nevezést.

A versenyautókat fejlesztő és építő cég, az M-Sport, valamint a DMACK gumigyár által szervezett Drive DMACK Fiesta Trophy az ideihez hasonló formátumban fog zajlani 2016-ban is. Az egyliteres turbómotorral szerelt Ford Fiesta R2 lesz továbbra is az az autó, mely sporteszközként szolgál a rali világbajnokság öt viadalán zajló, hagyományosan szoros versengéshez. Az autókat a korábbiakhoz hasonlóan az M-Sport lengyel leányvállalata készíti fel és biztosítja a versenyeken. A márkakupa győztese egy hétfutamos WRC 2-es programban részesül 2017-re.

A Drive DMACK Fiesta Trophy murvás versenyekkel indul útjára, a portugál, a lengyel és a finn fordulót az aszfaltos német viadal követi, a szezonzáró pedig a vegyes felületű, dupla értékelésű Katalán Rally lesz, mint ahogyan az idei szezonban is volt. A bajnokság végén a legjobb öt eredmény számít, valamint a szakaszgyőzelmekért is jár egy-egy pont a versenyzőnek, akiknek 115 ezer fontra van szükségük a sorozatba történő a nevezéshez.

„Az idei Trophy egy újabb hatalmas siker volt, és az az érdeklődés, amit kaptunk eddig is, előrevetíti, hogy 2016 még jobb lesz” – mondta el az M-Sport tulajdonosa, Malcolm Wilson. „Az új evolúciós Ford Fiesta R2 egy fantasztikus platformnak bizonyult a versenyzők számára, hogy megmutassák képességeiket, én pedig azt várom, hogy még több tehetség kerüljön előtérbe.”

„A Trophy formátuma mind versenyképesnek, mind népszerűnek bizonyult, és továbbra is a legmegfizethetőbb módja lesz a rali világbajnokságon történő részvételnek” – nyilatkozta a DMACK ügyvezető igazgatója, Dick Cormack. „A DMACK mindig is odafigyelt arra, hogy a költséghatékony versengést serkentse azzal, hogy megfizethető autósport gumiabroncs kínálatot biztosít, és ez csak egy szála a stratégiánknak, hogy még jobban bevonjuk magunkat, hogy segítsük a fiatal versenyzőket a nemzeti bajnokságokból a rali világbajnokságba lépni.”

A fődíjon kívül az újonc versenyzők és azok a privátok, akik a Trophy mentén egy-egy versenyen állnak rajthoz, részt vesznek a „Vatanen Érintése” nevű megmérettetésben is, ami az 1981-es rali világbajnokról kapta nevét. Ennek a sorozatnak külön fordulója lesz a szezon végén, melynek győztese ötven százalékos kedvezményben részesül a 2017-es nevezési díjból.

Az M-Sport már idén is megrendezte a „Vatanen Érintése” nevű megmérettetést, melyre a szezon bajnokságainak lezárultát követően saját bázisán került sor. A tíz résztvevőnek a kétnapos eseményen előbb fizikális és a médiával kapcsolatos teszteket kellett teljesítenie, majd az M-Sport idei hivatalos pilótája, Elfyn Evans értékelte őket, hogy hogyan boldogulnak a Ford Fiesta R2 kormánya mögött. A megmérettetésben végül a brit Jon Armstrong bizonyult a legjobbnak, aki 2016-ban a sorozat megálmodóinak segítségével ott lehet a Drive DMACK Fiesta Trophy-n.

Mindeközben az is bejelentésre került, hogy a brit ralibajnokság junior sorozatának jövő évi győztese támogatást kap az azt követő szezonban, hogy a Drive DMACK Fiesta Trophy-n vehessen részt. Ennek elnyerésére annak lesz lehetősége, aki nem töltötte még be 26. életévét, FIA homologizációval rendelkező R2-es autóval áll rajthoz a brit viadalokon és a DMACK abroncsait használja azokon.

 

Andrew

 

2015. december 19.