Hírek: rali Európa-bajnokság - 102 millió néző az ERC idei első félévében
102 millió néző az ERC idei első félévében
A rali Európa-bajnokság promótere, az Eurosport Events növekvő televíziós lefedettségről és nézettségről számolt be, a 2015-ös sorozat első öt futamáról 381 órányi anyag került képernyőre, amit 102 millió néző látott.
Az adatokat a sportokat kutató, globálisan vezető pozíciót betöltő tanácsadó cég, a Repucom adta közre. A felmérés azt mutatja, hogy az előző évhez képest huszonnyolc százalékkal növekedett a nézettség a kulcsfontosságú piacokon.
Az Eurosport a látogatottságot tekintve a piac csúcsán maradt, 2014 hasonló időszakához képest 800 ezerrel növekedett a nézettsége. Portugáliában 3,8 millió ez a szám, ott a teljes nézettség 4,2 millió volt.
A pán-régiók műsorszolgáltatói, mint például az Eurosport Asia, Latin-Amerikában a Turbo, az Egyesült Államokban a Velocity és a Fox Sports Asia mindannyian leadják az Európa-bajnokság összefoglalóit, valamint magazin programjait, így az összességében hatvan szolgáltató a világ százhatvan országát éri el.
Steve Troon, a Repucom motorsport részlegének vezetője a következőket mondta el: „Azt mutatja az elemzésünk, hogy 2015-ben egy újabb erős év körvonalazódik a rali Európa-bajnokság számára. Főként akkor kézzelfogható ez, ha az Eurosport hálózatának dedikált lefedettségét elkülönítjük, ahol ezeknek a programoknak az összesített nézettsége ötven százalékkal emelkedik évről évre.
Andrew
2015. szeptember 21.