A ralisport szabályváltozásai - A 2015-ös szabályok előterjesztései
A 2015-ös szabályok előterjesztései
A rali világbajnokság bizottsága az augusztus 27-i megbeszélésén több témáról tárgyalt, ezek előterjesztésre kerülnek a Motorsport Világtanács felé. Utóbbi szervezet a szeptember 11-én Pekingben tartandó ülésén hagyhatja a javaslatokat jóvá.
A hírek szerint a következő előterjesztések születtek:
- a rajtsorrend az első és a második napon a világbajnoki pontverseny állása szerint alakul, fordított sorrend az élmezőny számára csupán a rövid utolsó napon lenne;
- számos vitatott javaslat van a Power Stage formátumának megváltoztatására, hogy az utolsó szakasz izgalmait mesterségesen növeljék;
- a kommunikáció megtiltása a csapatok irányából a párosok felé a gyorsasági szakaszokon (nem lehet a részidőkről üzeneteket küldeni);
- rendszer kidolgozása a rali világbajnoki kandidáló versenyek megfigyelésére;
- harmadik pályabejárási lehetőség engedélyezése azoknak a párosoknak, akiknek új egy adott verseny;
- negyedórás média zóna bevezetése a szervizparkokba történő érkezés előtt;
- 7 perces Rally 2-es büntetés (az 5, illetve 10 perc helyett);
- a P1-es autókon tíz szerelő munkájának engedélyezése a szervizparkban (a hét helyett);
- a flexi szerviz megszüntetése;
- a csapatok számára több alkatrész szállításának engedélyezése a távolsági szervizekbe;
- extra tesztnapok a WRC Team-ként nevezett csapatok számára;
- a megmaradt N4-es autók R4-essé történő átnevezése.
Egy új kiírásra, az R-GT kupára is született egy javaslat, ez a 2015-ös idény egyes aszfaltos versenyein zajlana, a futamok között a Monte-Carlo Rallye, az Ypres Rally, a Deutschland Rallye, a Rallye du Valais és a Korzika Rally kapna helyet.
Várhatóan a Motorsport Világtanács megbeszélésén teszik közzé a rali világbajnokság 2015-ös szezonjának tervezett versenynaptárát is.
Andrew
2014. szeptember 4.