Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - A Volkswagen versenyzői levelet írtak Jean Todtnak

 

A Volkswagen versenyzői levelet írtak Jean Todtnak

A világbajnok Sebastien Ogier és volkswagenes csapattársai levelet írtak Jean Todtnak, ösztökélve az FIA elnökét, hogy késleltesse a 2015-ös rali világbajnokság rajtsorrendére vonatkozó szabállyal kapcsolatos döntést.

Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen körvonalazták félelmeiket a szabályváltozásokkal kapcsolatban, melyeket várhatóan pénteken hagy jóvá az elnök és a Motorsport Világtanács Pekingben.

Jelenleg a tabella éllovasa rajtol elsőként a világbajnokság fordulóinak első napján, ami a murvás versenyeken hátrányt jelent, mivel neki kell takarítania az utat, ami a következő versenyzőket már tisztább állapotban várja.

Az új szabályok szerint, melyet a rali világbajnokság bizottsága vitt a Motorsport Világtanács elé az elmúlt hónap végén, a pontverseny éllovasa futna elsőként nem csak az első, de a második versenynapon is.

A levél megírását kezdeményező Ogier a következőket nyilatkozta az Autosport magazinnak: „Pilótaként természetesen gondolok a sportágam jövőjére, és megvitattam ezt a csapattársaimmal is. Ezután természetesen kommunikáltuk az FIA felé a véleményünket.”

A francia régóta kritizálja a rajtsorrendre vonatkozó szabályokat, melyek hátrányos helyzetbe hozzák a bajnokságba vezető versenyzőt.

„Az új szabály mögött lévő ötlet tiszta: a bajnokság legjobb pilótái legyenek hátrányban, így csökkentve a különbséget a versenyzők között, nagyobb izgalmakat teremtve a bajnokságban” – mondta el Ogier. „Véleményem szerint ez az új előírás túl messze megy és igazságtalan. Sportemberek vagyunk, ennek megfelelően szeretünk versenyezni, hogy bizonyítsuk, ki a legjobb. Ez egy alapvető szellem, ami megtalálható mindegyik sportágban. Csapattársaim és én jobban szeretnénk, ha a bajnokság sorrendjében futnánk az első napon, a bajnokság fordított sorrendjében a második napon és a szombat esti állás fordított sorrendjében a harmadik napon. Ez igazságos lenne, következetes és könnyű lenne megérteni.”

Latvala úgy jellemezte a 2015-ös előterjesztést, hogy az „egy kicsit túl sok”, és úgy vélte, ez sokkal többe kerülne az utolsó szakaszos szétlövés legutolsó változatának hatálya tekintetében.

„Azt látjuk az utolsó napra vonatkozó új szabályokból, hogy a legjobb négyben kell lenni, hogy a győzelemért harcolhassunk, de egy olyan ralin, mint amilyen a mexikói, a rajtsorrend szerint két napig elöl futni, aztán visszajönni és a legjobb négyben lenni az utolsó szakaszra nem reális” – mondta a Volkswagen finnje.

Pilótáival szemben a Volkswagen csapatának vezetője, Jost Capito támogatja a szabályváltozásokat.

„Sebastien szókimondó ezzel kapcsolatban, és meg tudom érteni, miért nem tetszik neki ez, de el kell fogadnunk az FIA szabályai, és meggyőződésem, hogy így is a leggyorsabb fog nyerni. Ha te nyitod az utat, azért teszed ezt, mert neked van a legtöbb pontod, a bajnokság második pilótája pedig közvetlen mögötted következik, nem pedig a tízedik lesz az úton.”

 

Andrew

 

2014. szeptember 11.