A ralisport szabályváltozásai - Új szabályok a világbajnokságon
Új szabályok a világbajnokságon
A Motorsport Világtanács testülete a december 3-án tartott dohai ülésen több, a rali világbajnoksággal, illetve a regionális sorozatokkal kapcsolatos szabályváltozásról döntött.
- A versenyzés elősegítése érdekében 2015-től a teljesítményre vonatkozó, a biztonsággal nem kapcsolatos adatok vagy információk közlése a versenyben álló autó felé vagy onnan tiltottak a gyorsasági szakaszokon.
- Azért, hogy az egy autóval részt vevő csapatoknak nagyobb esélye legyen a WRC 2 és a WRC 3 csapatbajnokságában, csak a csapat legjobb helyen végzett autójának eredménye fog beleszámítani a pontértékelésbe.
- Tisztázásra került, hogy azt az autót, ami húsz másodpercen belül nem tudja elhagyni a rajtvonalat, kiesettként könyvelik el, az a következő napon a Rally 2 szabály értelmében állhat vissza a versenybe.
- Azért, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítsanak a prioritással nem rendelkező versenyzőknek, az a javaslat született, hogy ők a korábban homologizált specifikációjú aszfaltgumikat használhassák további egy évig.
- Egy különleges prioritási státuszt fognak létrehozni az R-GT Cup résztvevőinek, lehetővé téve, hogy a P3-as versenyzők közé sorolják őket a világbajnoki és az Európa-bajnoki futamokon.
- Az afrikai bajnokságban indulók számának emelése érdekében a dél-afrikai homologizációval rendelkező autók, illetve a K függelék előírásainak megfelelő historic autók részt vehetnek a bajnokságban.
- Hasonlóképpen az ázsia-óceániai és a NACAM bajnokságban további értékelhető kategóriákat hoztak létre, illetve az APRC sorozat is engedélyezheti az ASN által jóváhagyott autók részvételét és pontszerzését. A jóváhagyással rendelkező kategóriák a szövetség titkárságán elérhetőek.
Andrew
2014. december 6.