Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - A versenyszervezők elégedetlenek a promócióval, a csapatok bizakodóak a megbeszéléseket követően

 

A versenyszervezők elégedetlenek a promócióval, a csapatok bizakodóak a megbeszéléseket követően

 

A rali világbajnokság promótere az április elején megrendezett Portugál Rally-t megelőzően Lisszabonban tartotta éves találkozóját a versenyek rendezőivel. A megbeszélésről származó információk szerint a versenyszervezők frusztráltak, mivel véleményük szerint a promóter nincsen tudatában a rali világbajnokság és a ralisport lényegi értékeinek.

Ezen kinyilatkozások azt követően láttak napvilágot, hogy észrevehető, a Red Bull Media House által előállított televíziós műsorban nincsen igazi fantázia, de még az előtt születtek, hogy a promóter a verseny folyamán vitába keveredett a csapatokkal.

A megbeszélés középpontjában a promóternek azon beszámolója volt, hogy a TV-s lefedettséget miként próbálják meg növelni. Ez ugyanakkor nehezen mérhető, mivel jelenleg nem érhetőek el statisztikák ezzel kapcsolatban. A promóternek az a benyomása, hogy a rajongók érdeklődési szintjének egyetlen vizsgálható forrása a televízió, a nézők kalandvágyának vagy személyes befolyásuknak – ami a sportágat mindig is a fémjelezte – nincsen értéke.

Arról nincsenek hírek, hogy a jelenleg is hiányzó koordinált PR munka hogyan adna információt a sportról és hogy az FIA menedzseléssel kapcsolatos titokzatos politikája hogyan lenne megváltoztatható.

A versenyek formátumával kapcsolatban eszmecsere folyt azok hosszáról, de a kétnapos események népszerűtlennek mutatkoztak, a rajongók részéről korlátozottabb lenne irántuk az érdeklődés és így a bevétel is.

A megbeszélésen részt vevők elégedetlenségüket fejezték ki általánosságban a fejlődés hiánya miatt, és feltételezik, hogy a promóter rossz aspektusból közelíti meg a sportágat.

 

A promóter és a csapatok között tárgyalások folytak

Mindeközben a csapatok, a promóter és az FIA között április 24-én döntő megbeszélésre került sor Münchenben. Ezt azután a példátlan eset után szervezték meg, hogy az április eleji Portugál Rally első napján a promóter nem volt hajlandó átadni a videofelvételeket a csapatoknak, amire válaszul a csapatok megtiltották versenyzőiknek, hogy nyilatkozzanak. A megbeszélés kulcsfontosságú volt a rali világbajnokság jövőjét illetően.

Egy magas rangú pozícióban lévő forrás a következőket árulta el még a tárgyalások megkezdése előtt az Autosport magazinnak: „Ha nem lesz kielégítő a kimenete ennek a találkozónak, nem tudom, innentől kezdve mihez kezdünk. Nem túlzás azt mondani, hogy döntő pillanat ez ebben a kapcsolatban és tágabb értelemben a sorozatra nézve is. Tudnunk kell, milyen irányba tart a rali világbajnokság.”

Az összejövetelt követően a felek úgy nyilatkoztak, „nagyon jó és konstruktív volt a megbeszélés”, ami a korábbi történésekkel szemben éles váltás volt.

A Citroen Racing igazgatója, Yves Matton a találkozó formátumát emelte ki: „Jó volt, hogy mindenki ott volt az asztalnál, távol a versenynek nyomásától. Ez egy fontos megbeszélés volt, mivel lehetővé tette mindannyiunk számára, hogy megosszuk egymással aggodalmainkat és a megoldásainkat is.”

A média jelenlegi és jövőbeli formájáról, a versenyekről és a sportszabályzatról, valamint a felek közötti jelenlegi kapcsolatról beszámolók és megbeszélések formájában kollaboratív módon sok témát fedett le a találkozó.

„A sport messze jár attól, mint hogy csak autók mennek gyorsan a szakaszokon. Ez egy versenyszerű kirakat a szurkolók számára, valamint egy üzleti platform a gyártóknak és szponzoroknak” – mondta el az M-Sport World Rally Team vezetője, Malcolm Wilson. „Ismernünk kell mindazokat, akik ebben részt vesznek és összeadva jelentős mennyiségű pénzt fektetnek be.”

A promóter jelenlegi média és promóciós teljesítményének áttekintésére is sor került, magában foglalva a nemzetközi adásba kerülő élő televíziós adások növekedését is, a wrc.com új, digitális kínálatát és a szervizparkból sugárzott élő képeket.

A világbajnokságon idén bemutatkozó Hyundai Motorsport képviseletében Michel Nandan volt jelen, aki a következőképpen vélekedett: „Ugyan mi vagyunk a rali világbajnoksághoz csatlakozott legújabb csapat, de nagy ambíciókkal és eltökéltséggel jöttünk, az pedig bizakodással tölt el bennünket, hogy látjuk, van egy stratégia annak folytatására, hogy a lehető legerősebb bajnokság épüljön.”

A gyártók és a promóter között az utóbbi hónapokban folyamatos tárgyalások folynak, egy formális struktúra elkészítésére, melynek mentén működhetnének, ennek felállítására a beszámolók szerint nagy lépést tettek most.

„Ez egy nagyon jó és konstruktív megbeszélés volt” – hangzottak Jost Capitónak, a Volkswagen Motorsport első emberének szavai. „Láthattuk, hogy a promóter vízióit egy tiszta akcióterv követte. Az asztalra került minden releváns téma, és nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy hivatalossá tegyünk egy megállapodást.”

A csütörtöki megbeszélés egy rendszeres és folyamatos konzultációs folyamat kezdete az érintettek és a további érdekeltek számára, beleértve a versenyek szervezőit, a szponzorokat és a médiát is.

A nyilatkozatokon kívül sajnos egyetlen szó sem esett a megbeszélésen elhangzott konkrétumokról, irányvonalakról, esetleges megállapodásokról. Az Autosport információi szerint a csapatok még most sem írták alá a 2014-es promóteri szerződést. Az ugyanakkor örömteli, hogy a portugáliai mélypont után pozitívan látja már minden érintett a jövőt. A következő összejövetelre már a jövő héten sor fog kerülni.

Manapság érdemi anyagokkal, hírekkel, információkkal együtt a csapból is a rallycross folyik, mely a sorozat új promóterének áldozatos munkájával világbajnoki szintre emelkedhet idéntől. A rali számára adott a példa…

 

Andrew

 

2014. április 26.