Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - A csapatvezetők Ciesla és a promóter irányvonaláról

 

A csapatvezetők Ciesla és a promóter irányvonaláról

 

Az Oliver Cieslával, WRC Pormoter első emberével készített interjú témáival kapcsolatban megszólaltak a rali világbajnokság nagy csapatainak vezetői is.

Jost Capito, a Volkswagen Motorsport első embere rövid, lényegre törő választ adott:

„Teljes mértékben az Oliver által elmondottak mögött állunk, részünkről nincs mit hozzátenni.”

Malcolm Wilson a témákra egyesével reagált:

A promóter elsődleges célja a televíziós közvetítések és az új platformú digitális környezet kiépítése. „Igen, és jó látni, hogy a promóter pozitív lépéseket tett mindkét területen. A TV-s nézettségi adatok szinten vannak, a WRC+ platform bemutatása pedig lehetővé teszi a rajongók számára a sportággal történő teljes interakciót.”

Szükséges-e több pénzt generálni a sportból, hogy igazi üzleti platform születhessen, melyben a bevétel a jogok értékesítéséből és támogatóktól származik? „A promóter sikeres és rentábilis kell, hogy legyen, ez az, ami a sportágat sikeressé teszi. Ha megnézünk másik sportokat, mint amilyen a Forma-1 vagy a labdarúgás, ugyanez a helyzet; minél elérhetőbb és népszerűbb a sportág, annál nagyobb érdeklődést és befektetést generál.

Megfelelő irányba halad-e a kintről jövő szponzoráció keresése? „Minden a megfelelő irányba megy. Láttunk már néhány nagyon pozitív lépést, és ha a sportág támogatókat tud elérni, azt szponzoráció fogja követni.”

A rali világbajnokság versenynaptárának a tradicionális események és új vizuális képek keverékének kellene lennie. „Jelenleg a versenyek jó keverékével rendelkezünk, a versenyszervezők pedig folyamatosan új ötleteket keresnek, hogy tovább javítsák a sportág kilátásait. A Neste Oil Rally Helsinki Battle például nagyszerű látványosság volt, új és régi rajongókat is vonzott.”

A mostanság inspekción átesett kínai és brazil rali világbajnoki kandidáló verseny túl megközelíthetetlen a rali világbajnokság számára az alkalmazkodásban, de kereskedelmileg sikeres rali világbajnoki futamot tudna csinálni mindkét ország. „Az időzítés jelenleg nem a legjobb, de a jövőben fontos lesz eljutni ezekre a feltörekvő piacokra.”

A 2017-2019-es World Rally Car specifikáció irányvonalai a technikai bizottságon múlnak, de a promóter megvitatná az előterjesztéseket, mikor azok megjelennek. „Jó a párbeszéd a csapatok és az FIA között a 2017-es autók specifikációját illetően, és nagyon jó látni, hogy a promóter is hajlandó ebben részt venni, amivel tovább javíthatják a sportág látványosságát.”

Figyelembe veszi-e a promóter a gyártók kéréseit az új technológiák WRC-kben történő javasolt bevezetésével kapcsolatban? „Megértik a csapatokat, és jó látni, hogy a törekvéseik a technikai szabályok nagymértékű átalakítása nélkül érhetők el. Az új technológiák hosszútávon bevezethetőek, de jelenleg az a fontos, hogy minden drámai szabályváltoztatást húzzunk el addig, amíg a sportág nem jut el egy sikeresebb pozícióba és rendelkezik nagyobb nézettséggel és több gyártóval.”

Kínál-e a rali világbajnokság a gyártóknak, még a jelenleg erős pozíciókban lévőknek is extra láthatóságot? „A jó irányba halad minden, ezt jó látni. A TV-s és webes látogatottsági adatok folyamatosan szinten vannak, és úgy gondolom, mindegyik csapat felfelé mutató trendet lát ezen a területen. Nagyon sokat kell még dolgozni, de nagyon sok pozitívumot tapasztaltunk már idén.”

A Hyundai Motorsport vezetője, Michel Nandan közleményben válaszolt:

„Az igaz, hogy a kezdetekben időbe tellett a promóternek, hogy megértse sportágunk dinamikáját, de nagy munkát végeztek azzal, hogy meghallgatták mindenkinek a véleményét és megnézték azokat a dolgokat, amik nem a megfelelő irányba mennek. A rali világbajnokság promóciójának végeredményben közös erőfeszítésnek kell lennie a promóter és minden szereplő részéről, egy win-win működésnek kell lennie, ami bizonyosan jó együttműködést igényel közöttük és a gyártók között. Úgy érzem, jelenleg megvan ez az együttműködés.

Úgy vélem, a promóter jó munkát végez a rali világbajnokság, mint termék lehető legjobb eladásával, de a sportágból a TV-s jogok értékesítésével generált pénz biztosan nem elég, úgyhogy létfontosságú feladat az új támogatók keresése a bajnokság számára, és úgy is érezzük, a promóter a legjobbját végzi ebben, bár minket annyira nem vonnak be ebbe a témába.

Egyetértünk, hogy a versenynaptárnak a tradicionális és az új események keverékének kell lennie, közelről kell néznünk a BRIC országokat, melyek nagy piacot képviselnek az autógyárak számára. Másrészről tudjuk, hogy ezeknek az országoknak nincsen ralis hagyománya, úgyhogy mielőtt odamennénk, biztosnak kell lennünk abban, hogy a rendezvényük ugyanolyan színvonalat képvisel, mint a rali világbajnokság bármelyik másik versenye.

A 2017-es technikai szabályok tekintetében sok pletykát és beszédet hallottunk, de úgy gondolom, hogy azokat valahogyan kivették a kontextusból. Olvastunk témákról, amikről aztán nem születtek viták. Minden résztvevő a legjobb megoldáson dolgozik, és biztos vagyok benne, hamarosan jó opciót találunk.”

 

Andrew

 

2014. szeptember 27.