Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - Csúszik a versenynaptár összeállítása

 

Csúszik a versenynaptár összeállítása

A 2016-os rali világbajnoki versenynaptár összeállítása késlekedik, miután az FIA megfigyelőjének beszámolója rámutatott, hogy a Kínában megrendezett kandidáló versenyen komoly problémák merültek fel. Az ázsiai ország emiatt nem biztos, hogy helyet kap a jövő évi kalendárban.

Az FIA-hoz és a WRC Promoterhez közel állók ugyanakkor remélik, hogy az augusztusi Huairou Rally-n tapasztalt gondokon úrrá lehet lenni és a verseny egy szeptemberi vagy októberi időponttal részese lehet a világbajnokságnak a jövő évben.

A WRC Pormoter által előterjesztett 2016-os menetrendnek a múlt héten kellett volna a rali világbajnokság bizottsága elé kerülnie Párizsban, ez azonban két héttel csúszott, szeptember 17-re tolódott, hogy további megbeszéléseket tarthassanak a kínai futam jövőjével kapcsolatban. A bizottságnak egy nappal később kell szavaznia a versenynaptárról, melynek a korábbi tervek szerint szeptember 30-án kellene a Motorsport Világtanács elé kerülnie.

„Az a döntés született, hogy halasszuk el szeptember 17-ig azt a dátumot, ami arra vonatkozik, hogy a WRC Promoter benyújtsa a 2016-os kalendárt” – mondta el az Autosport magazinnak a promóter részéről Oliver Ciesla. „A további napok időt biztosítanak arra, hogy véglegesítésre kerüljenek a még fennálló szükséges formális feltételek.”

Az FIA elnöke, Jean Todt hangsúlyozta, az autósportokat felügyelő szervezet hozhatja meg a végleges döntést a viadalok számát illetően, a várakozások szerint azonban – a gyártók óhajainak megfelelően –tizenkét vagy tizenhárom fordulós lesz a 2016-os bajnokság, nem fog tehát növekedni az idei futamszám.

Az Autosport értesülései szerint a német és a korzikai forduló rendezőjének kivételével mindegyik szervezőgárda aláírta már a WRC Promoterrel a szükséges promóciós megállapodást. Az FIA-hoz közeli források bizakodóak, hogy a németek ezt hamarosan megteszik és a Trier központú esemény továbbra is a versenynaptár része lesz, a francia és a kínai viadal azonban továbbra is kérdőjel.

 

A kínai jelentés

Az, hogy a japán és a török versenyhez hasonlóan, amikor azok első rali világbajnoki futamokat rendezték, szakértőket hívjanak szerte a világból, kulcsfontosságú ahhoz, hogy Kína 1999 után visszatérhessen a versenynaptárba.

Az elsődleges aggodalom az, hogy civil forgalom volt a Huairou Rally pályáin nem sokkal a szakaszok rajtja előtt és akkor is, amikor a versenyautók megkezdték már a gyorsaságik teljesítését.

A futamról szóló jelentés a következőket tartalmazta: „Egy rendszert kell bevezetni, hogy informálják a helyi lakosokat, beleértve a helyi civil és rendőrségi tisztviselőket arról, hogy fut a verseny és hogy mit jelent az utak használata; nem fogadhatunk el ilyesfajta forgalmat, aminek most tanúi lehettünk a szakaszokon a pályazár ideje alatt.”

A beszámoló az útvonal és a területek feltérképezését, a dokumentációk angol nyelvű biztosítását és a nagyobb versenytáv kialakítását említette még további kihívásokként.

Az FIA rali igazgatója, az eseményre ellátogató Jarmo Mahonen kísérő megjegyzésként hozzátette: „A verseny szervezőinek be kell mutatniuk a teljes útvonaltervet, amit át kell vizsgálni, mielőtt bekerülnének a bajnokságba.

Egy nagy kihívás lehet az is, hogy beszerezzenek a különböző hatóságoktól minden szükséges engedélyt, melyek garantálják a verseny gördülékeny megrendezését.”

Mahonen a következőket is megjegyezte: „A terület, ahol a lehetséges rali világbajnoki futam megrendezésre kerülne, több opciót kínál a versenyközpont és a szervizpark felállítására. Sok konferenciaközpont van rengeteg jó szállással. Sok kiváló médialehetőség van a közelben.”

Míg a kínai futam versenynaptárba történő beiktatása kétséges tehát, az ausztrál és a brit viadal helye biztos. Ezekkel a megmérettetésekkel kapcsolatban viszont egyre inkább úgy tűnik, hogy helyet cserélnek, a déli féltekén megrendezésre kerülő verseny lesz a 2016-os záróforduló, melyet egy gálaest zár majd Sydney-ben.

 

Andrew

 

2015. szeptember 9.