Get Adobe Flash player

A versenyzők legszörnyűbb ellensége: a por - Szakaszokat bojkottálhatnak a versenyzők

 

Szakaszokat bojkottálhatnak a versenyzők

A rali világbajnokság versenyzői az Ausztrál Rally éjszakai szakaszával kapcsolatos bonyodalmak után fontolóra vették, hogy bojkottálják azokat a gyorsasági szakaszokat, melyekről úgy érzik, hogy nem biztonságosak.

Az elmúlt hónapban a déli féltekén megrendezett eseményt komoly kritikával illették a párosok, mivel Új-Dél-Wales-ben a sötétben megtartott különpróba poros, veszélyes feltételek között zajlott. Az ausztrál szervezők ráadásul elárulták, hogy jövőre is programba oktatnának egy esti gyorsaságit, amit a versenyzők dühödten fogadtak.

A világbajnok Sebastien Ogier egy rögtönzött megbeszélést is kezdeményezett a versenyzők és az FIA elnöke, Jean Todt között a korzikai futam során. Ennek egyik témája a sötétedés utáni szakaszok megrendezése volt a murvás versenyeken, a másik pedig a monszun típusú vészhelyzeti esőgumi hiánya az aszfaltos viadalokon. A Citroen pilótája, Kris Meeke üdvözölte a lehetőséget, hogy személyesen beszélhettek az elnökkel, azonban azt is elmondta, hogy a bojkott továbbra is egy opció maradt. „Nem fogok elkezdeni beszélni arról, hogy ki fog és ki nem fog elrajtolni egy szakaszon vagy mi fog történni” – mondta el Meeke az Autosport magazinnak. „Versenyzőként alkalmazottak vagyunk, és beszélni fogunk a munkaadóinkkal erről. Ésszerűek vagyunk, össze fogunk jönni és ki fogjuk ezt dolgozni. A beszélgetés Jean Todttal, mint mindig, nagyon hasznos volt. De amennyiben valaki meg tud adni egy, csak egy jó dolgot az Ausztrál Rally szakaszáról, érdeklődve fogom hallgatni. Aztán tíz okot mondok neki, miért is volt ez ostoba dolog. Hallottam némi nevetséges okoskodást arról, hogy a köd ugyanilyen lenne, de nem. Ez az előre megfontol természete az ausztrál vitának, ami eljutott hozzám – tudták, hogy por lesz, mindazonáltal kiküldtek minket. Amennyiben megpróbálják ezt 2016-ban, úgy vélem, lesz néhány ideges arc…”

Az állásfoglalást a csapatok vezetői is támogatják. „Amennyiben nem biztonságos valami, nem engedem ki a versenyzőimet, számomra az éjszakai szakaszok nem tesznek hozzá semmit, csak kockázatot” – adott hangot véleményének Jost Capito, a Volkswagen Motorsport első embere. „A nézők semmit sem látnak, a TV sem, mi pedig nem hozzuk ki a sajtóközleményt időben. Ez semmi az éjszakai szakaszok ellen, a por a sötétben, ami felelőtlenség.”

Todt aláhúzta, az FIA prioritása a biztonság, mindamellett ki akarja vizsgáltatni, hogy az ausztrál történések valójában olyan rosszak voltak, mint ahogyan a versenyzők jellemezték őket. „Minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy a lehető legbiztonságosabb lehessen a dolog” – mondta az FIA vezetője. „Változtak az idők, ami egy jó dolog. Sokkal biztonságosabb most a helyzet, de sosem olyan biztonságos, mint amilyennek akarjuk. Amennyiben igaz az, hogy öt perc után is blokkolt a por Ausztráliában, az nem elfogadható. De ha nem ilyen volt, akkor bátorítani fogom a többi rendezőt is, hogy éjszakai szakaszokat futtassanak.”

Todt továbbra is elszántan támogatja az éjszakai szakaszok és a hosszabb napok megrendezését. „Szeretem az autósportot és a ralisportot, és nem álmodok arról, hogy reggel kilenc órakor rajtoljanak el, menjenek egyig, amikor megállnának ebédelni, aztán kimennének háromkor, hogy este hétre, vacsora előtt visszatérjenek” – tette hozzá.

 

Andrew

 

2015. október 17.