Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - Finnországban marad a Toyota bázisa 2016-ban

 

Finnországban marad a Toyota bázisa 2016-ban

 

A Toyota rali világbajnoki bázisa Finnországban marad a következő évben, de amikor elkezdi 2017-ben versenyprogramját a csapat, logisztikai okokból valószínűleg új helyre költöznek.

A Toyota GAZOO Racing vezetője, Tommi Makinen büszkén beszélt arról, hogy a műhelynek és a tervezőirodának a saját tulajdonában álló puuppolai létesítmény ad otthont, mely közel van a Finn Rally-t évről évre vendégül látó Jyvaskylához.

„Örülünk, hogy egy olyan országban futtathatjuk ezt a projektet, ahol a ralit nemzeti sportként és egyfajta büszkeségként tartják számon. Ez egy ideális hely az autónk fejlesztésére is, sok lehetőség van a tesztelésre. Különféle opciókat vizsgálunk ugyanakkor, hogy helyet találjunk a gyári csapatnak és a létesítményeinek 2017-re” – magyarázta Makinen, aki azt is megemlítette, hogy a különítmény japán felségjelzés alatt fog nevezni, amikor tizenhét év távollét után visszatér a Yaris WRC-vel a rali világbajnokságra. A négyszeres világbajnok hozzátette, a japán kollégák pedig rendszeresen látogatják őket, hogy a kommunikáció hatékony legyen.

Balról jobbra: Toshio Sato, Tommi Makinen, Akio Toyoda és Koei Saga

 

Makinen már több mint negyvenfős stábbal rendelkezik, de elismerte, számos pozíció vár még betöltésre, miközben azon van, hogy tiszta lappal kezdve viszonylag rövid idő alatt építse fel a csapatot.

„Olyan embereket keresünk, akik készek keményen dolgozni ezen a projekten és egy olyan csapathoz akarnak csatlakozni, ami egy nagy családként működik. Együtt, kéz a kézben dolgozunk mindannyian. Erős karakterrel és különleges erősségekkel rendelkező embereket keresünk, akik ugyanakkor képesek beilleszkedni a csapatba” – nyilatkozta a finnek egykori versenyzője. „Értem, hogy úgy tűnhet, hogy nehezen indul el ez a projekt, mivel adott a relatíve rövid idő, ami alatt fel kell állítanunk mindent. Keményen dolgoztunk azonban, hogy egy strukturált, professzionális és rugalmasan reagáló csapatot építsünk. A projektbe bevont emberek hatékonysága tette lehetővé, hogy maradhassunk az eredeti ütemezésnél és elérjük a céljainkat. Nyilvánvaló, hogy nagyon sok munka van még, de több mint készek vagyunk erre.”

Makinen, aki az elmúlt hónapban Japánba látogatott, hogy találkozzon Akio Toyoda elnökkel és a Toyota más vezető képviselőivel, kifejezte abbéli vágyát, hogy megfeleljen a gyártó „leanes és hatékony tevékenységének”.

„Ugyanazt a hódító érzést szeretném érezni, mint ami volt a mi kis Mitsubishi csapatunknál. Nem kell, hogy a legnagyobb költségvetéssel vagy csapattal rendelkezz ahhoz, hogy nyerj. A legfontosabb dolog, hogy lazíts és élvezd az élményt és oszd meg ezt olyan emberekkel, akik ugyanígy éreznek. Azt akarjuk mutatni mindenkinek, hogy szeretjük az autókat, és szórakozva akarunk együtt dolgozni – a Toyota módján akarjuk a dolgokat csinálni.”

A Japánban, a Fuji Speedway-en történt egyeztetéseken természetesen részt vett a Toyota Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Akio Toyoda, aki egyben a GAZOO Racing vezetője is, a csapat alelnöke, Koei Saga és a Toyota Motorsport GmbH elnöke, Toshio Sato is.

„Egy raliautó fejlesztésekor abszolút kulcsfontosságú, hogy ne felejtsük el figyelembe venni az utak karakterisztikáját” – mondta el Toyoda. „Nem építhetsz autót kizárólag papíron. A lecke megtanulása segíteni fog minket abban, hogy még jobb kocsikat készítsünk, ez pedig egy olyan terület, ahol sokat tudunk tanulni Tommitól. Ő mindennap gyakorolja ezt a filozófiát.”

 

Andrew

 

2015. december 6.