Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - Loeb a Toyotánál?

 

Loeb a Toyotánál?

A karácsonyi időszak utáni állóvíz felkavarására a maxrally.com egy bombahírnek beillő híresztelést dobott be, miszerint Sebastien Loeb a Toyotához igazolhat, ahol a Tommi Makinen vezette Yaris WRC projektet segítheti.

Hogy ez igaz? Nehéz megmondani. Egy dolog azonban biztos a portál szerint, mégpedig hogy Franciaország és Finnország között létrejött a kapcsolat a potenciális munkát illetően, amit a japánoknak végeznének.

Kétségtelen, Kris Meeke azon döntése, hogy a Citroennel marad, a Toyotát és Makinent csávába vitte. Ott van ugyan Mikko Hirvonen és Juho Hanninen, hogy teljesítsék a tesztkilométereket, de egyikük sem nevezhető hosszútávú megoldásnak.

Makinen utalt már rá, hogy a következő generáció keresése lehet a Toyota 2017-es rali világbajnoki visszatérésénél a követendő út – az azonban, hogy egy kilencszeres világbajnokot alkalmazzanak, még ha csak egy korlátozott programban is, egy hatalmas lehetőség.

 

Mi van ebben Makinen számára?

Loeb ralipilótai képességei nem kérdőjelezhetőek meg. Az idei Monte-Carlo Rallye jó példa, a teljesítménye még mindig lenyűgöző. Igaz, hogy balesetet szenvedett végül, de amíg az úton volt – igaz, hogy vitathatatlanul kedvezőbb feltételek között autózott, mint amilyenekkel Sebastien Ogier szembesült – legyőzhetetlen volt.

A természetes tehetség tekintetében az elzászi pilóta a legjobbak legjobbja. Hogy olyan formában van-e még mindig, mint volt egyszer? Talán nem, de egy tompább Loeb is jobb, mint a piacon található versenyzők kilencven százaléka.

Loebnek hatalmas tapasztalata van a világ raliversenyeiről, ez a sportág pedig az, ahol a tapasztalat jelenti a legtöbbet – erről Robert Kubica is sokat tudna mesélni. Loeb sokkal több információval rendelkezik, mint bármelyik szóba jöhető riválisa. És mindezek az információk megbízhatóak és rendelkezésre is állnának, ha összejön a Toyotának a dolog.

Végül pedig Loebnek igazi pedigréje van, ha új raliautók fejlesztéséről és teszteléséről van szó, a Citroen három szupersikeres versenygépe, a Xsara, a C4 és a DS3 is az ő hathatós közreműködésével készült.

Sok van tehát a dologban Makinen és a Toyota szempontjából.

 

Mi van ebben Loeb számára?

Megvan az esély, hogy visszatérjen és versenyeket teljesítsen, ha ez az, amit igazán akar – a hozzá közel álló források egyre nagyobb lelkesedésről számolnak be, hogy visszatérjen a gyorsasági szakaszokra, még ha az érintett maga hosszú ideig ki is zárta azt.

A túraautó világbajnokságon eltöltött ideje rövidnek bizonyult, és nyilvánvaló, hogy ez nyomja a szívét. Peugeot pilótaként most korlátozottak a lehetőségei, a Dakar Rally után teljesíthet még ebben a szezonban néhány tereprali világkupa versenyt, feltéve ha élvezi a dél-amerikai megmérettetésen tapasztaltakat.

Azt azonban már kijelentette, hogy többet akar ennél. Egy esély lehet a rallycross világbajnokság Timmy Hansen csapattársaként.

A Toyotához történő szerződés a tökéletes alkalmat kínálja Loeb számára, hogy végleg elhagyja a Citroent. A tizenöt év, ami az első, Guy Frequelinnel kötött szerződés óta telt el, tökéletes partnerkapcsolatot hozott, de nem pontosan úgy ért véget, ahogyan Loeb szerette volna. A lehetőség pedig, hogy visszajöjjön és megmutassa korábbi munkaadóinak, hogy mi hiányzik számukra, elég érdekes ahhoz, hogy kísértésbe hozza a pilótát.

Loeb és navigátora, Daniel Elena jelen pillanatban a Dakarral vannak elfoglalva, de amint visszatérnek Európába, megfelelő időszak lesz a nagy döntések meghozatalára…

 

Andrew

 

2015. december 30.