Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - Fékezni a célvonal előtt? Tanak megtette!

 

Fékezni a célvonal előtt? Tanak megtette!

„Fel kellett melegítenem a fékeket a célvonal előtt közvetlenül annak biztosítására, hogy Seb nyissa az utat Szardínián!” – mondta Ott Tanak a Portugál Rally Power Stage-ének céljában. Az észt pilóta később elmagyarázta, mi is volt ennek az oka és hogy miért hozott egy hirtelen döntést arról, hogy bónuszpontokat dob el annak érdekében, hogy növelje esélyét a világbajnoki címre.

Tanak és a pontversenyben első Sebastien Ogier úgy álltak a portugál viadal utolsó, bónuszpontokért zajló hírhedt fafei szakaszának rajtjához, hogy a toyotás pilóta vezette a versenyt, citroenes riválisa pedig a negyedik helyen tartózkodott. Előbb Ogier rajtolt el, majd következett Tanak csapattársa, a harmadik pozíciót elfoglaló Kris Meeke, aki kiütötte autója futóművét, és kiállni kényszerült. A rajtoltatást megszakították, a pontverseny pedig úgy nézett ki ekkor virtuálisan a szakasz bónuszpontjai nélkül, hogy Ogier és Tanak egálba kerültek. Aki tehát gyorsabb a Power Stage-en – és benne van a legjobb ötben –, az vezeti a tabellát majd, ez volt a befejező szakasz tétje, azzal pedig tisztában volt mindenki, hogy a következő futamon, a Szardínia Rally-n a söprögetéssel rengeteg időt lehet veszteni.

Tanak futamgyőzelme biztosított volt, hiszen a tizenegy kilométeres gyorsaságit előtt tizenhat másodperccel vezetett a hyundai-os Thierry Neuville előtt. Amikor elrajtolt a szakaszon, a megszakítás miatt ismerte már Ogier idejét, és úgy tűnt, hogy itt is legyőzi ellenfelét, az utolsó métereken azonban elvette a gázt.

„Ez egy hosszú sztori volt” – kezdte Tanak a történetet a verseny utáni hivatalos sajtótájékoztatón. „A Power Stage hosszú volt. Először csak keveset gondolkodtunk a stratégián, úgy gondoltuk, minden pont fontos lesz az év végén. A Power Stage pontok nélkül hárommal lettünk volna Seb előtt, és úgy gondoltam, gyorsabbnak kell lennem nála. A terv az volt, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük be, Kris azonban hibázott, és ez megváltoztatott mindent. Seb a dobogóra került, és ugyanannyi pontunk volt. Tudtam, hogy egy kicsit lassabbnak kell lennünk, hogy elkerüljük, hogy mi nyissuk az utat Szardínián. Aztán beférkőzött közénk Thierry, így egy újabb pontot vesztettem.”

A legjobb idő tehát Ogier neve mellett maradt, aki így megszerezte a maximális számú bónuszpontot, ezzel pedig a vezetést is megtartotta a bajnokságban, és kiérdemelte a szardíniai söprögető címet.

Az újságírók megkérdezték Tanakot, mit fog érezni, ha egy ponttal veszti el a bajnokságot az év utolsó futamán. „Amennyiben egy ponttal vesztek, az azt jelenti, hogy nem csináltam egy jó szezont, hogy lassú vagyok még mindig” – válaszolta a pilóta.

 

Andrew


2019. június 6.