Citroen Saxo S1600
Akkor, amikor az FIA kihirdette a Szuper 1600-as kategória életbe lépését, a Citroen találta magát a legkényelmesebb helyzetben, a franciák ugyanis rendelkeztek egy már kiforrott, eredményes technikával, aminek életciklusából is bőven volt még hátra. Ez volt a Saxo és annak Kit-Car változata.
Míg a többi gyár a 2001-es szezont megelőző időszakban komplett fejlesztésekkel kellett, hogy foglalkozzon, a Citroen sportosztályának annyit kellett tennie, hogy a gépet az új előírásoknak megfelelően átalakítja. A Kit-Car és az S1600-as változatot kívülről nem lehet megkülönböztetni, a különbség a karosszéria alatt lapult. Az erőforráson a hengerenkénti befecskendezést kellett kicserélni központira, kiszerelni az autóból a kipörgésgátlót és egy olcsóbb műanyag változattal helyettesíteni a karbon ajtóborításokat.
A világbajnokság junior sorozatának első idényében, 2001-ben aztán a Saxo beváltotta a hozzá fűzött reményeket Sebastien Loeb segítségével, aki minden futamát megnyerve toronymagasan lett bajnok. Az év végi dobogó harmadik fokára is egy citroenes, Niall McShea állhatott fel.
A következő szezon, ha lehet, még jobban sikerült a francia márkának, pedig Monte-Carlóban kínosan kezdődött minden. A Citroen egy új kuplungot próbált ki, de az nem vált be, hamarjában elkezdett csúszni, ami már az első szakaszon két páros kiesését okozta, és a többi autó sem jutott el az első szervizparkig – egyes információk szerint a lendkerék volt a ludas a dologban. Ezt követően azonban mindegyik versenyt valamelyik saxós páros nyerte, az évad végén pedig Dani Sola, Andrea Dallavilla, Janne Tuohino sorrendben teljes egészében kisajátították a dobogót.
A következő két esztendőben csupán egy-egy páros képviselte a márkát, aminek több oka volt. Egyrészt a többi csapat igyekezett az ígéretes versenyzőket elcsábítani, másrészt a Citroen Sport a Xsara WRC világbajnoki programjával volt elfoglalva.
A gyár részéről komoly fegyverténynek számított, hogy 2002-ben Brice Tirabassi segítségével a francia bajnokság első Szuper 1600-as szezonjában megverték a konkurens hazai márkákat. Hazánkban két évvel később került kiírásra ez a sorozat, melyet ugyancsak egy Saxo Szuper 1600-as nyert, volánjánál Bútor Róbert ült.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2001.03.01. (A5564)
Motor: elöl keresztben elhelyezett 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, DOHC vezérlés, Magneti Marelli benzinbefecskendező, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 78,7 mm
Löket: 82 mm
Hengerűrtartalom: 1596 cm3
Kompresszióarány: 13:1
Teljesítmény: 210 LE (fordulatszám: 8500 1/min)
Forgatónyomaték: 200 Nm (fordulatszám: 6500 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás Cerametallic
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ZF 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, ZF mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, merev hátsó híd, torziós rúd, Dynamic lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm, négydugattyús féknyergek
Hátul: 260 mm átmérőjű tömör féktárcsák, kétdugattyús féknyergek
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Aszfalt: 7x17 collos felnik
Murva: 6x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 3740 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1370 mm
Tengelytáv: 2410 mm
Súly: 1000 kg
Andrew