Alfa Romeo 147 S1600
Az Alfa Romeót sosem érdekelte a ralisport, így a 147-es típus Szuper 1600-os változata is mindössze egy példányban készült, az is messze Olaszországtól.
A kocsi eredetileg a brit túraautó bajnokság 2001-es szezonjára épült. A következő évben a Steve Hill Motorsport alakította át nem éppen kis költségen, hogy azzal a brit ralibajnokságban vehessenek részt. A folyamatos technikai és homologizációs problémákból adódóan az autó nem lehetett versenyképes.
A 220 lóerő teljesítményű 1,6 literes motorral és Hewland szekvenciális váltóval szerelt gép később egy olasz autók tuningolására szakosodott brit műhelybe került, mely átalakította a bukócsövezést és továbbfejlesztette az autót, hogy nemzeti versenyeken álljanak rajthoz vele.
Műszaki adatok
Homologizáció: nincsen
Motor: 1,6 literes, soros szívómotor, acél hajtókarok, kovácsoltvas dugattyúk, dupla vezérműtengelyes vezérlés, Magneti-Marelli MF 4M elektronikus motorfelügyelet és adatgyűjtés, szénszálas airboxdupla
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 84 mm
Löket: 71,4 mm
Hengerűrtartalom: 1583 ccm
Teljesítmény: 220 LE (fordulatszám: 8500 1/min)
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Hewland 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű első felfüggesztés. Dynamics háromutas lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, Brembo féknyergek
Kerekek:
Aszfalt: 7,5x17 collos felnik
Murva: 6,5x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Andrew