MG Rover ZR S1600
Az MG hosszú évtizedek után a ZR-rel tért vissza a ralisportba. Az MG ZR a Rover 25 sportos verziója volt, a Szuper 1600-as változatot a junior világbajnokságra szánták, a fejlesztésekben a nem éppen junior korú Gwyndaf Evans vett részt.
Sajnos a leghosszabb, homologizációval rendelkező S1600-as kocsi nem mutathatta meg képességeit a gyorsasági szakaszokon. 2002-ben Evans egy kivételével az összes világbajnoki futamon kiesett, melyen rajthoz állt. A GSE Motorsport által fejlesztett autó történetét nagyban befolyásolta az a tény, hogy a BMW nem sokkal korábban szabadult meg a cégtől, így annak jövője bizonytalan volt, ez pedig sosem volt jó hatással az autósport részlegek működésére. A következő évben emiatt egy ZR S1600 sem tűnt már fel a világbajnokságon.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2002.01.01. (A5639)
Motor: 1,6 literes, soros szívómotor, dupla vezérműtengelyes vezérlés, benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 80 mm
Löket: 79,5 mm
Hengerűrtartalom: 1598 ccm
Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 8450 1/min)
Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 7800 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű első felfüggesztés. Csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm
Hátul: 265 mm átmérőjű féktárcsák
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Aszfalt: 7,5x17 collos felnik
Murva: 6,5x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 3990 mm
Szélesség: 1688 mm
Tengelytáv: 2505 mm
Súly: 950 kg
Andrew