Műszaki adatok: Hyundai i20 N Rally1
Belsőégésű motor: elöl keresztben elhelyezett, Hyundai Motorsport 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, turbófeltöltés (az FIA által megszabott 36 mm-es szűkítővel ellátva), alumínium ötvözetű motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Magneti Marelli SRG motorfelügyelet, száraz karteres olajozás, Shell Helix Ultra kenőanyagok, az FIA által jóváhagyott üzemanyag, intercooler, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 83 mm
Löket: 73,8 mm
Hengerűrtartalom: 1600 cm3
Teljesítmény: 380 LE (fordulatszám: 6500 1/min)
Forgatónyomaték: 450 Nm (fordulatszám: 5500 1/min)
Hibrid egység
Az FIA által kiválasztott, a belsőégésű motorral (internal combustion engine – ICE) együttműködő általános, aktív energia regenerációra és teljesítményrásegítésre képes plug-in hibrid egység, ami a következőkből áll:
- 12000-es percenkénti fordulatszámú motor generátor egység (motor generator unit – MGU),
- inverter kontrol egység,
- 3,9 kWh-s akkumulátor, ami akár 750 V-on is működhet
Konfiguráció: az MGU a kardántengellyel van összeköttetésben, amin keresztül mind a négy kereket hajtja a gyorsítási teljesítmény maximalizálása érdekében
Súly: 87 kg
Max. pillanatnyi teljesítményrásegítés: 100 kW (134 LE)
Max. regenerációs teljesítmény: 30 kW
Max. forgatónyomaték: 180 Nm
Max. rásegítési energia gyorsításonként: 250 kJ (az FIA által meghatározva, ami függ a gyorsasági szakasz hosszától és felületétől)
Teljesen elektromos mód: 20 km-ig használható, a szervizparkokban és a „hibrid elektromos jármű” zónákban a teljesen elektromos mód használata kötelező
Gyorsasági szakasz start mód: 1000 kJ-nyi energia elérhető körülbelül 10 mp-en keresztül a belsőégésű motor támogatására
Gyorsasági szakasz mód: a hibridhajtás a három előre beállított programozásnak megfelelően alkalmazható, a gyorsasági szakasz profilja befolyásolja az elektromos teljesítmény rendelkezésre állását
Energiavisszanyerés: a gázpedál felengedésekor és fékezéskor történik – regenerációs fázisként is ismert (regen)
Hajtáslánc:
Teljesítmény: >500 LE
Forgatónyomaték: >500 Nm
Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, 5 sebességes, szekvenciális váltó, 50-50 %-os nyomatékelosztás, mechanikus első és hátsó differenciálmű
Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, állítható lengéscsillapítók, elöl-hátul stabilizátor
Fékek:
Aszfalt (első-hátsó): 370 mm-es belső hűtésű féktárcsák, léghűtéses, négydugattyús féknyergek
Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák, léghűtéses, négydugattyús féknyergek
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: hidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 8x18 collos felnik
Murva/hó: 7x15 collos felnik
Gumi: Pirelli; aszfalt: P Zero; vizes aszfalt: Cinturato; hó, jég: Sottozero; murva: Scorpion
Karosszéria: az FIA konform megerősített acél karosszéria, több ponton rögzített biztonsági bukókeret, két T45-ös acélból készült főkapuval rendelkező integrált cockpit biztonsági struktúrával, acél és (ahol a szabály megengedi) kompozit karosszériaelemek, kompozit ajtópanelek az FIA konform oldalütközési biztonsági habbal, OMP kagylóülések, OMP többpontos biztonsági övek állítható pántokkal
Üzemanyagtartály: 60 literes térfogat
Üzemanyag: az FIA által jóváhagyott, a P1 Racing által biztosított 100 %-os fenntarthatóságú benzin
Méretek:
Hossz: 4100 mm
Szélesség: 1875 mm
Tengelytáv: 2630 mm
Nyomtáv: 1665 mm
Súly: 1260 kg / 1430 kg a pilótával és navigátorral (FIA minimum súly)
Andrew