Tesztelik már a Pirelliket a Montéra
Alighogy véget ért a 2020-as rali világbajnokság, a csapatok meg is kezdték a felkészülést a következő szezon nyitófutamára, a Monte-Carlo Rallye-ra.
Alighogy véget ért a 2020-as rali világbajnokság, a csapatok meg is kezdték a felkészülést a következő szezon nyitófutamára, a Monte-Carlo Rallye-ra.
A Monza Rally-ról a Toyota és a Hyundai alakulata nem a bázisa, hanem Gap, a hercegségi viadal központja felé vette az irányt, hogy a környező hegyekben megkezdje a teszteket a világ legrégebbi raliversenyére. Ez jelentette egyben az első alkalmat is arra, hogy kipróbálják a Pirelli gumiabroncsait, hiszen a sorozat a jövő évben az olasz cég termékeire vált, eddig a csapatok a Michelint használták.
A dél-koreai márka különítménye Ott Tanakkal, Thierry Neuville-lel, valamint Dani Sordóval készült, a japánok pedig Sebastien Ogier-vel, Kalle Rovanperával és Takamoto Katsutával. Utóbbiaknál Elfyn Evans kihagyta a lehetőséget, ő inkább a januári tesztekre helyezi a hangsúlyt.
A felkészülésről a csapatok nem adtak ki információkat sem közben, sem a tesztnapokat követően, de „hasznosnak és érdekesnek” titulálták azt, hogy reprezentatív körülmények között készülhettek a Francia-Alpokban a januári idénynyitóra.
Miután az M-Sport jövő évi versenyzői felállása még nyitott, ők január elején fogják először kipróbálni a Pirelli abroncsait.
A jelenlegi mezőnyből a címvédő Ogier az egyedüli, aki a ralisport legfelsőbb szintjén is használta az olasz gyártó gumijait, legelső világbajnoki futamgyőzelmét a 2010-es Portugál Rally-n szerezte, amikor a Pirelli a sorozat kizárólagos beszállítója volt.
Az FIA a versenyenként megengedett háromnapnyi teszt mellett további kilencet engedélyezett a csapatoknak 2021-re, akik elfoglaltak lesznek, hiszen a 2022-ben érkező Rally1-es autók fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fordítaniuk, melyek teszteléséhez további harminc napot használhatnak fel.
Andrew
2020. december 13.